اخبار نساجی

زمان ورود نقدینگی به بورس رسیده است

 

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در صورتی که حجم معاملات روزانه بازار افزایش پیدا کند و مستمر باشد بنظر می رسد فرصت و شرایط خرید در بازار فراهم آمده باشد.

علیرضا آریا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفت: توقف طولانی مدت شاخص بورس در کانال ۶۲ هزار واحد نشان از این داشت که سهامداران از یک سو با احتیاط زیادی نسبت به فروش سهام خود و از سوی دیگر خرید سهام اقدام می کنند که این نکته حکایت از انتظار معامله گران برای روشن شدن نتیجه مذاکرات هسته ای دارد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان این که ابهام در نتیجه مذاکرات و نیز رشد بی اندازه شاخص بورس و قیمت ها در سال ۹۲ از جمله دلایل اصلی ریزش بازار سرمایه در ماههای گذشته هستند افزود: با این حال و با توجه به این که قیمت های فعلی سهام به سطح پایینی رسیده، این روزها شاهد رشد شاخص و قیمت سهام در بازار سرمایه هستیم.

وی گفت: افزایش حجم و ارزش معاملات روزانه بازار سهام می تواند نویدبخش این موضوع باشد که رفته رفته سرمایه گذاران اقدام به ورود منابع خود به بورس می کنند که این اتفاق می تواند یکی از مشکلات بازار را که کمبود نقدینگی است از بین ببرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: در صورتی که حجم معاملات روزانه بازار افزایش پیدا کند و مستمر باشد این نشانه می تواند تاکید کننده این مطلب باشد که فرصت و شرایط خرید در بازار فراهم آمده است که ریسک پذیرها نیز ترجیح می دهند در این روزها وارد بازار شوند.

وی گفت: البته نباید این نکته را از یاد برد که هر چند قیمت بسیاری از سهم ها در بورس در حال حاضر به حد جذابی رسیده است و شرایط خرید در بورس رفته رفته در حال فراهم آمدن است با این حال سرمایه گذاران بویژه تازه واردها نباید از تحلیل غافل شوند و می بایست شرایط بنیادی شرکتها را برای خرید مدنظر قرار دهند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×