اخبار نساجی

قیمت تلویزیون در انتظار گرانی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

قیمت تلویزیون در انتظار گرانی

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری از تولید حدود ۹۰۰ هزار دستگاه تلویزیون در کشور در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش افکارنیوز، محمدرضا شهیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که ظرفیت تولید تلویزیون در کشور به چهار میلیون دستگاه می‌رسد، گفت: سال گذشته تولید داخلی تلویزیون به دو میلیون دستگاه رسید و نیاز کشور به این محصول نیز سالانه حدود ۲.۵ میلیون دستگاه است.

او با اشاره به این‌که ماژول عمده‌ترین قطعه در تولید تلویزیون است که وارد کشور می‌شود، گفت: ماژول نمایشگر در در اولویت ۷ دریافت ارز مبادله‌ای قرار گرفته و اخیرا فرایند پرداخت ارز برای واردات این قطعه آغاز شده است. ماژول عمدتا از شرق آسیا و از کشورهای چین و کره وارد ایران می‌شود.

به گفته وی تولید امسال تلویزیون مربوط به قطعات موجود در انبار بوده و نوسان نرخ ارز قیمت تمام شده تلویزیون را افزایش داده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

شهیدی با اشاره به این‌که پیشنهاد افزایش قیمت تلویزیون به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکندگان ارائه شده است، افزود: قیمت تلویزیون نیز مانند بسیاری از لوازم خانگی دیگر افزایش خواهد یافت.

او همچنین در واکنش به اظهارات اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر احتمال ممنوعیت واردات برخی از لوازم خانگی به کشور گفت: ممنوع کردن واردات یک کالا نیاز به قانون دارد. از سوی دیگر ما وجود رقیب خارجی را در بازار نفی نمی‌کنیم. در همین حال تولیدکنندگان برای تامین نیاز بازار لوازم خانگی کشور توان کافی دارند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×