اخبار نساجی

ناتوانی دولت در اشتغالزایی بزرگ‌ترین تهدید اقتصاد کشور

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

یک کارشناس اقتصادی اعلام کرد: در حال حاضر بیکاری و عدم اشتغالزایی اقتصاد ایران را تهدید می‌کند.

محمد حسین مهدوی عادلی، کارشناس اقتصادی با انتقاد از سیاست‌های اشتغالزایی دولت اظهار داشت: مهمترین تهدیدی که اقتصاد کشور با آن مواجه است بیکاری و ناتوانی دولت در اشتغالزایی است.

او با بیان این که فرهنگ کارآفرینی در کشور نیاز به اصلاح دارد خاطرنشان ساخت: در حال حاضر با توجه به شرایط کنونی کشور دولت موظف است تا ضمن فراهم کردن فضای کسب و کار نسبت به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در کشور اقدام کند.

این اقتصاددان با تاکید بر لزوم ایجاد یک میلیون فرصت شغلی طبق برنامه پنجم توسعه خاطرنشان ساخت: باید شرایطی فراهم کرد که سالانه در کشور زمینه ایجاد یک میلیون شغل فراهم شود تا به این ترتیب بیکاری به یک تهدید جدی برای اقتصاد کشور تبدیل نشود.

این کارشناس اقتصادی در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم اجرای برنامه‌های اقتصادی دولت برای گسترش بنگاه‌های اقتصادی ایران یاد آور شد: دولتی بودن اقتصاد، پایین بودن کارآیی و بهره وری از جمله ضعفهای اقتصادی ایران در شرایط کنونی است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مهدوی عادلی به قدرت بخش دولتی تولید در کشور اشاره کرد و افزود: طی سال های نخستین انقلاب به دلیل اینکه تمام بخش ها در اختیار بخش دولتی بود، روز به روز بدنه دولت بزرگتر شد ولی کارآیی و بهره وری واحد‌های دولتی کمتر می‌شد و این روند به اقتصاد کشور صدمه جدی وارد کرد.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه رسیدن به قدرت اقتصادی منطقه از اهداف اصلی اقتصاد ایران است، خاطرنشان ساخت: برای رسیدن به این هدف باید کــارآفــریـنــان و سـرمـایـه گـذاران بـتـوانـنـد فعالیت های جدی و موثری را در اقتصاد کشور داشته باشند.

 

خرید اشتراک مجله

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×