گزارش نمایشگاه ها

جشنواره دوستی رنگ و پارچه در برج میلاد تهران برگزار می‌شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

جشنواره دوستی رنگ و پارچه در برج میلاد تهران برگزار می‌شود

اولین جشنواره نقاشی روی پارچه (شال، تی‌شرت و کفش) از ۹ تا ۱۳ آبان ماه در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه را می‌توان اولین نمونه از یک برنامه عمومی در ایران برای به کارگیری ایده خلاقانه نقاشی بر روی لباس دانست، اگر چه صنعت بسیار پولساز و درآمدزای طراحی لباس سالهاست در گوشه و کنار جهان و به ویژه در کشورهای توسعه یافته به صنعتی قدرتمند و تعیین کننده بدل شده است، اما در سرزمین ما با وجود آنکه برای قرن‌ها مردم از هنر طراحی و رنگرزی پارچه برای تهیه پوشاک استفاده می‌کردند مهجور و ناشناخته مانده است.

به همین دلیل تاکنون در دوره معاصر برنامه‌ای عمومی برای استفاده از خلاقیت مردم در طراحی و نقاشی بر روی لباس برگزار نشده است، اما این جشنواره را می‌توان نقطه شروعی برای این امر مهم دانست.

در این جشنواره تعدادی تی شرت، کفش و شال در رنگ‌های مختلف تهیه شده است که به همراه وسایل نقاشی و رنگ تحویل علاقه‌مندان داده می‌شود تا بتوانند طرح مورد نظر خود را بر روی آنان طراحی و نقاشی کنند. این جشنواره به طراحان و صاحبان صنعت مد کمک می‌کند تا با سلیقه نسل جوان بیشتر آشنا شوند و از طرح‌های آنان در تولیدات خود بهره ببرند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در این جشنواره از اساتید و هنرمندان مردمی دعوت شده تا با پیاده سازی طرح خود آنان را در روز سیزدهم آبان ماه امسال مصادف با عید غدیر خم به نفع خیریه‌ها و کمک به مردم آسیب دیده زلزله آذربایجان شرقی به مزایده بگذارند. عموم مردم نیز پس از طراحی می‌توانند طرح خود را در مسابقه این جشنواره ارائه دهند یا در صورت عدم تمایل آن را به همراه خود ببرند.

این جشنواره نهم تا سیزدهم آبان ماه در لابی سازه اصلی برج میلاد برگزار می‌شود و ورود از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ به صورت رایگان برای عموم آزاد است.

پیش از این نمونه کوچک‌تری از این برنامه در مجتمع آموزشی و نیکوکاری رعد برگزار شده و حالا شرکت رویدادهای هووین آن را در برج میلاد برگزار می‌کند و علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر یا بازدید گروهی با شماره تلفن ۸۸۲۱۹۲۶۱-۰۲۱ تماس حاصل کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×