اخبار نساجی

فاصله زمانی ثبت سفارش تا دریافت ارز مشخص نیست/توافق ۶بندی باید اجرا شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

فاصله زمانی ثبت سفارش تا دریافت ارز مشخص نیست/توافق 6بندی باید اجرا شود

نایب رییس اتاق ایران درباره فاصله زمانی ثبت سفارش کالا در مرکز مباله ارزی تا زمانی که واردکنندگان ارز خود را دریافت می‌کنند، گفت: این موضوع در قالب شورای گفت‌وگو از سوی بخش خصوصی با دولت مطرح شده و نماینده بانک مرکزی اطلاعاتی را در این باره ارائه کرده‌ است؛ هر چند که این اطلاعات از شفافیت لازم برای تجزیه و تحلیل جامع برخوردار نیست.

پدرام سلطانی با تاکید بر این‌که دو رویکرد متضاد درباره نحوه تخصیص ارز صادراتی به واردات در دولت دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: طرف بخش خصوصی در رابطه با صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت است و نباید وزارتخانه دیگری از شیوه‌ای دیگر وارد عمل شود.

وی ادامه داد: نظر بخش خصوصی این است که توافق شش بندی اجرا شود. بخش نامه سازمان امور مالیاتی مغایر با ماده ۱۰۴ قانون برنامه پنجم است و مذاکره با مراجع مختلف دولتی و حکومتی مبنی بر این است که این بخشنامه بر مدار قانون و منطق اقتصادی باشد.

سلطانی با تاکید بر این‌که بخش نامه‌هایی که این اواخر صادر شده است همه با تعجیل و بدون نظر کارشناسی متولی قانونی بوده است تصریح کرد: در بخش نامه ممنوعیت صادرات ۵۲ قلم کالا و همچنین ممنوعیت واردات ۷۷ قلم کالا و بخش نامه مالیاتی و همین طور بخشنامه ممنوعیت واردات کالا با ارز آزاد ابهاماتی داشت که اعلام شد باید اصلاحاتی در آن انجام شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×