اخبار نساجی

طلای سفید با کاهش تولید رو به روست

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

بازار پنبه

 

علی ایرانپور نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در خصوص میزان تولیدات پنبه گفت: هم‌اکنون ۴۶ نوع پنبه در سطح جهان وجود دارد که از این تعداد تنها چهار نوع در کشور تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: با اجرای روش های نوین آبیاری می‌توان در جهت افزایش بهره وری و تولیدات کمک کرد چرا که هم‌اکنون استانهای فارس و خراسان جنوبی و سایر استانها  میزان تولیدات خود را با استفاده از ظرفیت های داخلی ارتقا داده‌اند.

 نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه پنبه به عنوان یک محصول استراتژیک جایگاه خود را در کشورهای در حال توسعه دارد گفت:در برخی از استانها نظیر فارس، خراسان جنوبی حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد نسبت به سالهای گذشته با افزایش تولید مواجه بودیم، اما این در حالیست که در زمینه ی تولید پنبه برنامه های مطلوبی نظیر افزایش سطح زیرکشت، حمایت از پنبه کاران ایجاد گردیده تا میزان نیاز پنبه در کشور برطرف گردد تا بتوانیم واردات را در کشور کاهش دهیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی میزان واردات پنبه را در سال گذشته حدود ۴ برابر عنوان کرد و افزود:  طبق آمار رسمی از ۱۰کشور امارات متحده عربی ، چین، هند، کره ، ترکیه، آلمان ، سوئیس،هلند، انگلستان و ایتالیا شاهد واردات پنبه به ایران هستیم که بخشی از آنها به صورت واسطه ای وراد کشور می شود به طوریکه بیشتر واردات پنبه از طریق کشورهای  امارات متحده عربی و چین صورت می‌گیرد.

ایرانپور با بیان اینکه طی سالهای اخیر با کاهش تولید پنبه در برخی از استانها مواجه بودیم افزود: باید پنبه به عنوان طلای سفید مانند سایر محصولات مورد توجه مسولان کشور قرار گیرد تا علاوه بر ایجاد اشتغال زمینه برای ارزش افزوده بیشتر فراهم شود چرا که ایران پتانسیل  این را دارد که با تولید بیشتر اکثر کشورهای منطقه را تحت پوشش قرار دهد.

وی گفت: دولت باید با ارائه تسهیلات و حمایت از این طلای سفید زمینه را برای صادرات این محصول فراهم نماید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×