اخبار نساجی

جزئیات جلسه تعیین نرخ محصولات لبنی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

جزئیات جلسه تعیین نرخ محصولات لبنی

دبیرانجمن صنایع لبنی ایران ضمن تشریح جزئیات جلسه تعیین نرخ محصولات لبنی از جمله شیر در بازار گفت: وزارت صنعت پیشنهاد افزایش ۳۰ درصدی قیمت ۵۰ درصد از محصولات لبنی با درصدهای متفاوت چربی را در بازار مطرح کرده است.

به گزارش مشرق ، رضا باکری در گفتگو با مهر در خصوص جلسه خود با قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره تعیین قیمت محصولات لبنی در بازار اظهار داشت: در این جلسه مفتح ابتدا پیشنهاد داد که کلیه محصولات لبنی با قیمت‌های پائین عرضه شود و دولت هم در ازای آن عدم النفع  کارخانه های لبنی را در قالب‌های مختلف تامین و پرداخت کند.

وی یادآور شد: همچنین مفتح پیش از این پیشنهاد کرده بود که برای کاهش قیمت شیرعلوفه از طریق کارخانجات صنایع لبنی بین دامداران توزیع شود که البته کارخانجات با این طرح موافقت نکردند، چون معتقد بودند که این کار در حوزه فعالیت آنها نیست و بهتر است خود دامدارها متولی انجام این کار باشند.

دبیرانجمن صنایع لبنی ایران در ادامه به پیشنهاد دیگر قائم مقام وزارت صنعت در این جلسه اشاره کرد و افزود: اما پیشنهاد جدیدی که مفتح مطرح کرد، این است که کارخانجات لبنی ۵۰ درصد محصولات خود را با قیمت‌های پائین و ۵۰ درصد سایر محصولات خود را براساس سیستم عرضه و تقاضا در بازارعرضه کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی خاطرنشان کرد: درحقیقت پیشنهاد شد که محصولات لبنی مانند شیر، ماست و پنیر دارای ۱.۵ درصد چربی (کم چرب) در قالب محصولات یارانه ای و با کاهش ۳۰ درصدی قیمت و سایر محصولات لبنی با درصدهای متفاوت چربی با افزایش ۳۰ درصدی قیمت به بازار عرضه شوند تا به نوعی عدم النفع حاصل از فروش محصولات لبنی دارای ۱.۵ درصد چربی در بازارجبران شود.

باکری با بیان اینکه قرار شد که تا دو روز دیگر پاسخ نهایی را به قائم مقام وزارت صنعت اعلام کنیم، گفت: درحال حاضر طرح چنین پیشنهادی از سوی وزارت صنعت را به اطلاع صاحبان صنایع لبنی رسانده ایم تا با مطالعه و کار کارشناسی در مورد آن تصمیم گیری کنند.

وی با تاکید براینکه هنوز هیچ چیز درباره پیشنهاد مطرح شده از سوی وزارت صنعت قطعی نیست، گفت:  این پیشنهاد وزارت صنعت درحالی مطرح می شود که صاحبان صنایع لبنی معتقدند با توجه به اینکه کلیه هزینه های تمام شده محصولات کارخانجات صنایع لبنی ۳۰ درصد نسبت به بهمن و اسفندماه سال گذشته افزایش یافته است که ۲۴ درصد آن مربوط به بهای شیر خام و ۶ درصد دیگر مربوط به سایر هزینه های سربار مثل هزینه بسته بندی و حمل و نقل است، افزایش یابد.

دبیر انجمن صنایع لبنی کشور افزود: البته مسئولان این موضوع را می پذیرند اما اعمال پیشنهاد صاحبان صنایع لبنی را معادل گران شدن محصولات لبنی در بازار تلقی می کنند و براین اساس معتقدند نباید این کار را انجام داد چون مردم تحت فشار مضاعف قرار می گیرند.

وی در عین تصریح کرد: البته لازمه انجام این کار وجود مواد اولیه کافی در بازار است تا بتوان این اقدام را پشتیبانی کرد ولی با توجه به کمبود تولید شیر خام در کشور انجام این کار افزایش قیمت مواد اولیه را به همراه خواهد داشت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×