اخبار نساجی

جزئیات توافقات جدید ایران و ترکیه/ تاسیس شهرک مشترک صنعتی

 

جزئیات توافقات جدید ایران و ترکیه/ تاسیس شهرک مشترک صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به جزئیات توافقات جدید تجاری ایران و ترکیه، گفت: قرار است که دو کشور، شهرک صنعتی مشترک احداث کنند.

حمید صافدل با اشاره به سفر هیئت ایرانی به ترکیه گفت: رفع موانع تجاری، گمرکی و بانکی میان ایران و ترکیه از مهمترین موضوعات مورد بحث در این سفر بوده، این در حالی است که یکی از درخواست‌های ترکیه، ایجاد و توسعه فرصت‌های کسب و کار برای تجار دو کشور از طریق موافقتنامه‌های تجارت آزاد و تحقق موافقت‌نامه‌های چندجانبه چون اکوتا است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: نهایی شدن و امضای هرچه سریعتر موافقتنامه تجارت ترجیحی، تاسیس شهرک صنعتی مشترک، اظهار تمایل طرف ترک به سرمایه‌گذاری مشترک در بخش انرژی و اظهار تمایل به تعیین چشم‌انداز حرکت به سوی انعقاد موافقتنامه تجارت آزاد از جمله مباحث مورد توافق در این دیدار بوده است.

وی همچنین از تمایل ایران و ترکیه برای توسعه همکاری استانهای مرزی دو کشور خبرداد و گفت: همکاری در زمینه رفع موانع حمل و نقل دو کشور و توسعه گذرگاههای مرزی از جمله توافقات بوده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

صافدل با اشاره به تاکید ایران و ترکیه بر همکاری در زمینه تسهیل امور بانکی ونقل و انتقال مالی، اظهار داشت: ایران و ترکیه به دنبال یافتن راهکارهایی برای رفع مشکلات گذر از وضع موجود در حوزه نقل و انتقالات بانکی هستند.

وی اظهار داشت: همچنین ایجاد فروشگاه زنجیره‌ای میان ایران و ترکیه نیز از جمله توافقاتی بوده است که قرار شد از سوی شرکت فروشگاههای زنجیره‌ای رفاه از سوی ایران و یکی ازفروشگاههای زنجیره‌ای ترکیه صورت گیرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×