اخبار نساجی

‌رحیمی: صنعت ICT ‌از سودآورترین منابع اقتصاد

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، محمدرضا رحیمی در مراسم اختتامیه وزیران ارتباطات کشور‌های عضو اکو، اظهار داشت: امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به طور فزاینده‌ای در حال شکل گیری الگوهای فردی و اجتماعی و کمک به رشد تجارت و تنوع بخشی خدمات شهری و شهروندی است.

معاون اول رئیس جمهور‌ افزود: صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات مهمترین بخش‌های اقتصادی دو دهه آخر قرن ۲۰ و نیز سال‌های ابتدایی قرن ۲۱ را شامل شده است به گونه‌ای که یکی از سودآورترین منابع اقتصادی جهانی به شمار می‌رود.

وی گفت: با وجود رکود اقتصادی جهان بهره گیری از ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات نه تنها پیامدهای سوء بحران اقتصادی را کاهش داده‌ بلکه حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی را فراهم آورده است.

رحیمی با بیان اینکه دیپلماسی مبتنی بر فناوری، دیپلماسی نوینی است که کشورها را در جهت نیل به اهداف بلند مدت یاری می‌کند اضافه کرد: با بهره‌گیری از این مولفه مهم و انقلاب فناوری شاهد افزایش فرصت‌های جذب سرمایه‌گذاری، گسترش تجارت، انتقال و بومی سازی فناوری مورد نیاز هر کشور خواهیم بود.

معاون رئیس جمهور نقش اکو را در همکاری‌های فناورانه منطقه مهم عنوان کرد و گفت: درک بالای کشورهای عضو اکو در تبدیل چالش به فرصت و ایده به محصول سابقه طولانی دارد و در این راستا کمیسیون‌های اقتصادی و ارتباطی بین کشورهای اکو می‌تواند نقش مهمی در دیپلماسی مبتنی بر فناوری به عنوان راهبرد اکو در منطقه و جهان ایفا کند.

رحیمی همچنین با اشاره به ترسیم افق روشنی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور ایران و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سند چشم انداز ایران از تشکیل جامعه هوشمند مبتنی بر هویت ایران اسلامی خبر داد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: ‌در این میان بخش‌های خصوصی تعاونی عمومی و غیر دولتی با جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی نقش مهمی در توسعه این هدف خواهند داشت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×