اخبار نساجی

ضربه عظیمی به نقش اصناف وارد شده است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رییس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد شبکه توزیع در اختیار اصناف است، گفت: در حال حاضر به واسطه برخی مسایل و کم توجهی، به این نقش ضربه عظیمی وارد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا، علی فاضلی روز یکشنبه در مراسم روز ملی اصناف که با حضور معاون اول رییس جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، جمعی از نمایندگان مجلس و روسای اتاق های اصناف شهرستانها برگزار شد، افزود: اصناف در یک هزار و ۷۵۰ رسته صنفی مشغول به کار هستند اما کم توجهی آزرده خاطری را در مجموعه اصناف کشور ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بازار کشور به واسطه اصناف در شرایط آرامی بسر می برد، اظهار داشت: جامعه در دو بخش فرهنگی و اقتصادی متاثر از این اصناف هستند اما این گستره عظیم بدرستی به کار گرفته نمی شوند.

فاضلی با اشاره به موانع قانونی موجود در کشور، اظهار داشت: این درست نیست که مجلس به طور میانگین هر چهار سال یکبار قانونی را در مورد بازار تدوین می کند چرا که این موضوع بهم ریختگی در اصناف ایجاد کرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رییس اتاق اصناف ایران درباره مالیات بر ارزش افزوده نیز گفت: در این موضوع بازار ایران متاثر از حرکاتی شد که نباید انجام می گرفت.

فاضلی با تاکید بر ضرورت اصلاح ساختار اصناف ایران، اظهار داشت: تا سیاستگذاری و تعیین و تکلیف در اختیار دولت است، نباید از اصناف توقع بهبودی را داشته باشیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×