اخبار فرش ماشینی

گمرک تخصصی فرش در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

علی تبادلی عصر امروز در جلسه خوشه فرش اردبیل اظهار کرد: ما در حال رایزنی و پیگیری موضوع از طریق گمرکات استان اردبیل هستیم تا بتوانیم در تبدیل امر صادرات فرش گمرک تخصصی فرش را در کوتاهترین زمان راه‌اندازی کنیم.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز در این جلسه تصریح کرد: ما خوشحال هستیم که از ۳۱۴ شغل تعریف شده در حوزه بازاریابی و کارآفرینی هنر صنعت فرش در قالب خوشه‌ای منسجم مد نظر و مورد هدف مسؤولان استان اردبیل قرار گرفته است.

میر اعلاء سیدی به فعالیت ۳۲ هزار بافنده فرش در استان اردبیل با تبحر و تخصص خاص اشاره کرد و گفت: بافندگان فرش اردبیل با نقشه و طراحی مناسب و با پشتیبانی اتحادیه‌های صنفی و تعاونی‌های تولید فرش آمادگی دارند تا به هر سلیقه‌ای که بازار بخواهد، فرش با کیفیتی را تولید کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تنها نقطه ضعف فرش اردبیل را نبود بازار فروش و صادرات آن اعلام کرد و افزود: به جرأت می‌توان گفت صادرات استان اردبیل حتی کمتر از پنج درصد است و ما به خاطر تحریم‌هایی که با آن روبه‌رو بودیم در حوزه صادرات با مشکلاتی روبه‌رو شدیم که قرار است با رفع این موانع و مشکلات زمینه تولید فرش با کیفیت فراهم آید.

ثبت ۱۰ طرح فرش اردبیل در مجامع جهانی

مسؤول انجمن طراحان فرش اردبیل نیز اظهار کرد: ما در استان اردبیل یکی از متنوع‌ترین طرح‌ها و نقشه‌های فرش دستباف را در ایران داریم و این ادعای واهی نیست.

مبارکی تصریح کرد: ۱۰ طرح فرش اردبیل به ثبت جهانی رسیده و بیش از ۵۰ طرح را نیز ما شناسایی کردیم که مطابق با سلیقه و ذائقه بازار بتوانیم آن را عرضه کنیم.

مسؤول اشتغال و کارآفرینی کمیته امداد نیز گفت: ۲ هزار نفر بافنده فرش را در کمیته امداد به عنوان مددجویان کارآفرین شاهد هستیم که سالانه ۱۰ هزار متر مربع فرش به ارزش ۵۰ میلیارد ریال تولید می‌کنند.

نژاد جواد افزود: ۳۰ درصد تولیدات مددجویان از طریق تجار و در قالب صادرات استان‌های دیگر به خارج از کشور صادر می‌شود.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×