اخبار نساجی

کاهش قیمت اینترنت در شبکه ملی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

کاهش قیمت اینترنت در شبکه ملی

معاون سازمان فناوری اطلاعات از کاهش قیمت اتصال به اینترنت در شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: در شبکه ملی اطلاعات کاربران برای دسترسی به سرعت ۲ مگابیت بر ثانیه در حدود اینترنت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه و رقمی در حد ۱۰ هزار تومان هزینه باید بپردازند.

به گزارش زلال نیوز ، به نقل از مهر، علی اصغر انصاری به تشریح لزوم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات پرداخت و با بیان اینکه راه اندازی این شبکه تکلیف قانونی در برنامه پنجم توسعه و برای فراهم آوردن زیربنای کشور است اظهار داشت: این شبکه به عنوان یک زیرساخت ارتباطی و اطلاعاتی برای توسعه دولت الکترونیکی معرفی شده و تمام دستگاههای اجرایی باید به این شبکه متصل شوند.

اینترنت بین الملل یکی از سرویس های عمومی شبکه ملی

وی با اشاره به برخی نگرانیها در مورد راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و حذف اینترنت بین الملل برای کاربران خانگی تصریح کرد: یکی از سرویسهایی که در این شبکه به عنوان سرویس عمومی تعریف شده دسترسی به اینترنت بین الملل است و این نگرانی که شایع شده با شبکه ملی اطلاعات، اینترنت بین الملل مسدود می‌شود کاملا رد می‌شود و صحت ندارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

انصاری ادامه داد: بنابر برنامه های زیرساختی شبکه ملی اطلاعات، از طریق این شبکه دسترسی به اینترنت با کیفیت بیشتر و پهنای باند بیشتر در اختیار کاربران قرار می گیرد و در کنار آن خدمات مختلفی نیز قرار می گیرد.

به گفته معاون سازمان فناوری اطلاعات، در مدل مفهومی شبکه ملی اطلاعات دو بخش درنظر گرفته شده که یک بخش کاملا اختصاصی برای دستگاهها و بانکها خواهد بود و یک بخش عمومی مربوط به اتصال کاربران عمومی است. همچنین در این شبکه اینترنت یکی از سرویس هایی خواهد بود که کاربران به آن دسترسی خواهند داشت.

قیمت شبکه ملی اطلاعات بسیار کمتر از اینترنت بین الملل

معاون سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه سرویس اینترنت بین الملل در کشور ما سرویس گرانی است، ادامه داد: اتصال به شبکه ملی اطلاعات از نظر هزینه به مراتب بهتر از شبکه اینترنت بین الملل است.

وی با بیان اینکه این امکان برای شرکتهای PAP و اپراتورها فراهم شده است که با سرعت ۲مگابیت بر ثانیه در شبکه ملی اطلاعات به کاربران سرویس دهند، خاطرنشان کرد: هم اکنون در انتظار تعیین تعرفه این سرویس هستیم اما پیش بینی می‌شود که اتصال دو مگابیت بر ثانیه در شبکه ملی اطلاعات هزینه ای برابر اتصال به شبکه اینترنت بین الملل با سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه و حدود ۱۰ هزارتومان داشته باشد.

معاون سازمان فناوری اطلاعات تاکید کرد: ظرفیت اینترنت بین الملل تا پایان برنامه پنجم توسعه به ۱۰ برابر می رسد و ۲ میلیون مشترک اینترنت پرسرعت فعلی تا پایان این برنامه به ۱۲ میلیون نفر خواهند رسید. همچنین در شبکه ملی اطلاعات هزینه ها به حداقل می‌رسد و شاهد توسعه خدمات محتوایی خواهیم بود.

عدم دسترسی به حریم خصوصی کاربران در شبکه ملی اطلاعات

وی در مورد حفظ حریم خصوصی کاربران و تهدید حریم خصوصی در شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد: بحث حریم خصوصی از طریق اپراتورها پیگیری می‌شود و اینکه امکان دسترسی به حریم خصوصی وجود داشته باشد به طور کلی منتفی است.

انصاری به مهر گفت: همانطور که بسیاری از وسائل ارتباط جمعی مانند تلفن ثابت و همراه از طریق پیوست های فرهنگی امنیتی کنترل می‌شوند در شبکه ملی اطلاعات نیز ملاحظات امنیتی بر جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی وجود دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×