اخبار فرش ماشینی

برندگان جایزه طراحی فرش دموتکس مشخص شد

کارپت دیزاین اواردز ۲۰۲۱ DOMOTEX

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

جایزه طراحی فرش DOMOTEX

فروغ امیر شیرزاد – تحریریه مجله نساجی کهن : جایزه طراحی فرش یک نشان بین المللی است که هر ساله به پاس کیفیت و برتری طراحی از طرف DOMOTEX به فرش‌های دستباف منتخب اهدا می‌شود.

برندگان شانزدهمین دوره این مسابقه در ۲۰ می ۲۰۲۱ اعلام شده‌اند و جوایز خود را در یک مراسم ویژه در DOMOTEX دریافت کرده‌اند. این رویداد به بیان نوآوری‌های پیشرفته و روندهای نوظهور در صنعت فرش کمک می‌کند. برگزیدگان این رویداد توسط هیئت داوران متشکل از متخصصان برجسته صنعت طراحی و فرش انتخاب می‌شوند. از زمان تأسیس این رویداد، دسته‌های طراحی فرش اصلاح و به روز شده‌اند تا منعکس کننده روند صنعت باشند. دوره اخیر این مسابقه در ۸ بخش ارائه شده که عناوین و برندگان آن به شرح زیر بوده‌اند.

بخش ۱: بهترین طراحی استودیو
Experimania
ارائه دهنده: استودیو Bahlner
این طراحی شما را به کشف کوچکترین جزئیات و همچنین کل مفهوم آن، دعوت می‌کند. از طریق مفهوم لمس، این قطعه به صورت حسی و بصری رشد کرده و به عنوان مرزی بین فرش و مجسمه سازی در نظر گرفته شده است.

Photo: www.Domotex.de

بخش ۲: بهترین طراحی مدرن ذاتی
ارائه دهنده: Jaipur Rugs
فرش ماشینی Ki Duniya از طراح و بافنده ما بخشی از Manchaha است، ابتکاری پایدار که در آن بافندگان می‌توانند فرش خود را به صورت خودجوش بر روی دستگاه‌های بافندگی طراحی کنند. در این فرش، هنرمند نقوش غیر متعارفی مانند هواپیما را که اشتیاق او برای پرواز را به تصویر می‌کشد و همچنین یک ماشین کشاورزی که محصول بیشتری برای او به ارمغان آورده است، نشان داده است.

Photo: www.Domotex.de

بخش ۳: طراحی برتر مدرن
Azure Rug
ارائه دهنده: Obeetee Private Limited
این طرح با الهام از نقش و نگارهای قبیله‌ای آفریقایی ساخته شده است. پشم رنگ شده گیاهی مورد استفاده در این فرش، اصالت بیشتری به آن می‌بخشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

Photo: www.Domotex.de

بخش ۴: بهترین طراحی مدرن و لوکس
Carpet blue/green
ارائه دهنده: Ashtari Carpets
در توسعه این فرش، ما نقش مشاوره‌ فنی در انتخاب مواد و امکانات فنی داشتیم و از اشتراک تخصص خود با آنها خوشحال شدیم. این طرح یک کلاژ از عکاسی‌های یک هنرمند است که طراحان آن را در یک مجموعه جدید قرار داده‌اند.

Photo: www.Domotex.de

بخش ۵: بهترین طراحی انتقالی
Her Highness
ارائه دهنده: Selam Carpet & Home
این طرح از یک تاج فرانسوی آنتیک خرد شده الهام گرفته شده است. تصاویر قطعات تاج هم به صورت عمودی و هم به صورت افقی منعکس شده‌اند تا بتوانند یک الگوی کلی تکراری ایجاد کنند.

Photo: www.Domotex.de

بخش ۶: بهترین طراحی تخت
Stripes Olive
ارائه دهنده: Creative Matters Inc.
مفهوم طراحی Stripes Olive از دو سنت زیبایی شناختی ژاپنی متمایز اما دارای همپوشانی الهام گرفته شده است:
Wabi-Sabi ، یک دیدگاه جهانی متمرکز بر قدردانی از ناپایداری و نقص و Boro، دسته ای از منسوجات که ترمیم یا وصله شده‌اند.

Photo: www.Domotex.de

بخش ۷: بهترین مجموعه
۱۹-۱۹ Collection
غرفه دار: FLOOR_STORY
’۱۹ -۱۹ ’مجموعه ای از ۶ فرش دستبافت پشمی و ابریشمی است. عنوان ‘۱۹ -۱۹ ’به سال تاسیس اولین مدرسه Bauhaus در Weimarاشاره دارد و هر فرش به نام یک طراح زن تاثیرگذار در توسعه باهاوس نامگذاری شده است: Alma, Lucia, Gunta, Otti, Benita و A

Photo: www.Domotex.de

بخش ۸: بهترین طراحی فضای داخلی
Isokon Building for the 19-19 collection
ارائه دهنده: FLOOR_STORY
برای خلق مجموعه ’۱۹ -۱۹ ‘، طراح تصمیم گرفت که از این مجموعه در یک آپارتمان با روکش چوب در ساختمان نمادین Isokon ، در Hampstead لندن، عکاسی کند.

Photo: www.Domotex.de

بخش ۹: بهترین طراح نوظهور
My Story
میلاد صدیقی | موسسه Turquoise Mountain| کابل، افغانستان
طرح صدیقی “داستان من” نام دارد و شامل یک شعر عاشقانه و یک پیام apotropiac است (قدرت جلوگیری از تاثیرات بد یا بد شانسی را دارد). این خطوط بافتی را تشکیل می‌دهد که نشان دهنده جهاتی است که احساسات و انگیزه‌های خلاقانه او را به خود می‌کشاند و تلاش‎های او برای یافتن راهی برای بیان آنها.

Photo: www.Domotex.de

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×