اخبار فرش ماشینی

عامل اصلی آلرژی در فرش و موکت خانه زندگی می‌کند!

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

عامل اصلی آلرژی در فرش و موکت خانه زندگی می‌کند!

 

    یک فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمنولوژی بالینی گفت: حشره‌ای که مهم‌ترین عامل ایجاد آلرژی محسوب می‌شود، در میان فرش و موکت زندگی می‌کند.
    
    دکتر سید حمیدرضا مرتضوی با اشاره به وجود سه دسته آلرژن خوراکی، تماسی پوستی و استنشاقی، اظهار کرد: آلرژی بینی بدنبال حساسیت زایی آلرژن‌های استشاقی ایجاد شده که می‌تواند راه‌های تنفسی فوقانی و تحتانی بدن را درگیر کند.
    
    وی گرفتگی بینی، احساس انسداد در بینی همراه با آبریزش، خارش و عطسه را از جمله علائم آلرژی بینی عنوان کرد و افزود: همچنین در این نوع بیماری تغییرات چشمی، خارش و قرمزی چشم نیز در علائم این نوع بیماری مشاهده می‌شود.
    
    به گفته این فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمنولوژی بالینی علائم بیماری گاه تا هفته‌ها و ماه‌ها می‌تواند ادامه پیدا کند.
    
    مرتضوی خاطر‌نشان کرد: این بیماری به دو صورت دائمی و فصلی است، به نحوی‌که در برخی فصول سال مانند بهار که برخی آلرژن‌ها مانند گرده گیاهان بسیار است، موارد فصلی آلرژی بینی مشاهده می‌شود.
    
    وی تصریح کرد: برخی افراد به آلرژن هایی که در طول سال وجود دارد حساسیت دارند که این امر موجب می‌شود بیماری آنها در طول سال ادامه داشته باشد.
    
    به گفته این فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمنولوژی بالینی آلرژن‌هایی که منشاء حیوانی داشته مانند موی گربه و نیز حشره‌ای به نام مایک می‌توانند در تمام طول سال ایجاد آلرژی کنند.
    
    وی در خصوص راهکار درمان این بیماری عنوان کرد: ابتدا باید از طریق انجام آزمایش‌هایی تشخیص داده شود که بیمار به چه ماده‌ای حساسیت دارد.
    
    مرتضوی افزود: در گام بعدی بیمار باید شرایط زندگی خود را به گونه‌ای تغییر دهد که برخوردی با ماده آلرژن نداشته باشد، در غیر این‌صورت از طریق دارو به منظور کنترل و نه درمان بیماری اقدام می‌شود.
    
    این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطر‌نشان کرد: علاوه بر درمان‌های کنترلی می‌توان با استفاده از ایمنوتراپی آلرژی، حساسیت بیمار به ماده آلرژن را از بین برد.
    
    مرتضوی با بیان اینکه حشره مایک مهم‌ترین عامل به وجود آورنده آلرژی و بویژه آلرژی بینی است، عنوان کرد: این حشره در پرز فرش، موکت و پتو زندگی می‌کند، بنابراین توصیه می‌شود به صورت مرتب فرش و موکت با جاروبرقی تمیز شده و در کف اتاق خواب به جای این دو از سرامیک استفاده شود.
    
    این فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمنولوژی بالینی تصریح کرد: همچنین بهتر است پتوی خواب با استفاده از ملحفه بصورت کامل روکش دار شود. 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×