اخبار نساجی

آغاز هفته سرد در فرابورس

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

آغاز هفته سرد در فرابورس

به دنبال افت سنگین شاخص و کاهش نرخ سهام بیشتر شرکت‌های بورس اوراق بهادار، بازار فرابورس نیز از این موج نزولی بی‌نصیب نماند و اولین روز کاری هفته را با رکود آغاز کرد.

از سوی دیگر خبر لغو عرضه‌های بلوکی توسط سازمان خصوصی‌سازی نیز در این افت بی‌تاثیر نبود؛ به طوری که انتظار می‌رفت با سه عرضه بلوکی در طول هفته جاری اشتیاق به فرابورس بازگردد، اما مدیر بازار فرابورس در گفت‌وگو با خبرنگار ما از لغو این عرضه‌ها خبر داد.قرار بود روز گذشته بلوک ۱۰۰درصدی سهام تولید نیروی برق سنندج معادل ۲۲۰ میلیون و ۹۷۱ هزار سهم به ارزش پایه هر سهم ۲۴ هزار و ۷۰۴ ریال و به ارزش کل ۵ هزار و ۴۳ میلیارد ریال در بازار سوم فرابورس عرضه شود که مدیر بازار فرابورس علت عدم عرضه مزبور را در نقص مدارک شرکت عنوان کرد.

امیر هامونی در ادامه افزود: همچنین عرضه‌های بلوکی تولید نیروی برق آبادان و پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی نیز به علت ناقص بودن مدارک به تعویق افتاده است.قرار بود بلوک‌های مزبور به ترتیب در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری عرضه شود.هامونی در ادامه خاطرنشان کرد: زمان عرضه مجدد بلوک‌های یادشده مشخص نیست و از این پس تاریخ عرضه‌های بلوکی سازمان خصوصی‌سازی توسط فرابورس در نظر و اعلام خواهد شد.با توجه به موارد یادشده، ارزش کل معاملات دیروز با جابه‌جایی ۲۵ میلیون سهم به ۱۴۲ میلیارد ریال رسید که ۴ میلیارد ریال از این رقم مربوط به ارزش معاملات بازار پایه بود.افزون بر این در بازار روز گذشته بیشتر نمادهای معامله شده با افت قیمت همراه شدند، به طوری که ۴۳ نماد کاهش نرخ را به ثبت رساندند و تنها ۴ نماد سرمایه‌گذاری خوارزمی، همکاران سیستم، بانک ایران زمین و افرانت با نوسانات مثبت روبه‌رو شدند. در این میان امتیازات تسهیلات بانک مسکن تمامی دوره‌ها نیز با کاهش نرخی در محدوده ۲ درصد به میانگین قیمت ۶۵ هزار تومان رسیدند. در بازار ابزارهای نوین مالی نیز اوراق اجاره امید با مبادلات ۵/۱۰ میلیارد ریالی خود در صدر معاملات قرار گرفت. همچنین در این بازار ۹/۱۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت نارنجستان و ۶/۱۰ میلیارد ریال اوراق اجاره امید نیز خرید و فروش شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×