اخبار فرش ماشینی

ثبت جهانی فرش دستباف سنقروکلیایی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ثبت جهانی فرش دستباف سنقروکلیایی

 

مسئول ثبت بین المللی نشانه های جغرافیایی مرکز مالکیت معنوی قوه قضائیه از ثبت بین المللی فرش دستباف سنقروکلیایی در سازمان جهانی مالکیت معنوی “وایپو” خبر داد.

غلام سلطانی  اظهار داشت: با ثبت بین­ المللی فرش دستبافت سنقروکلیایی کرمانشاه به عنوان اولین نشان جغرافیایی استان کرمانشاه در سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو)، این کالا در تمامی ۲۸ کشور فعلی عضو معاهده لیسبون (ثبت بین­المللی نشانه های جغرافیایی) به صورت رسمی جهت ثبت و حمایت معرفی گردیده و به سایر کشورهای آتی عضو این معاهده نیز به طور اتوماتیک عرضه خواهد شد.

مسئول ثبت بین­ المللی نشانه­ های جغرافیایی مرکز مالکیت معنوی قوه قضائیه اضافه نمود : با توجه به اهمیت نشانه­ های جغرافیایی در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی کشور، ضروری می­ نماید که تولید­کنندگان محترم کالاهای مشمول نشان جغرافیایی، یعنی هرگونه محصول طبیعی و کشاورزی و یا فرآورده­های آن یا صنایع دستی و یا تولیدات صنعتی که منتسب به قلمرو، منطقه یا ناحیه ­ای از کشور بوده و کیفیت و مرغوبیت، شهرت یا سایر خصوصیات کالا اساساً قابل انتساب به مبدأ جغرافیایی آن باشد، نسبت به ثبت داخلی و بین­ المللی آنها از طریق مرکز مالکیت معنوی کشور اقدام نمایند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

سلطانی اظهار داشت : امید است که با ثبت بین المللی فرش دستبافت سنقروکلیایی کرمانشاه، روز به روز بر شهرت جهانی آن افزوده شده و موجبات صادرات این فرش به کشورهای خارجی فراهم گردیده و فضای کسب و کار در شهرستان سنقروکلیایی و روستاهای تابعه رونق گرفته و موجب بهبود معیشت بافندگان محترم این فرش گردد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×