اخبار نساجی

استاندار تهران میزان صادرات غیرنفتی استان در سال ۹۳ را ۱۱ میلیارد دلار اعلام کرد

 

 استاندار تهران با اشاره به آمار گمرک مبنی بر روند افزایش صادرات غیرنفتی استان گفت: سهم استان تهران از مجموع صادرات غیرنفتی کشور در سال ۹۳ با ۱۱ میلیارد دلار حدود ۱۹ درصد بوده است.

به گزارش ایرنا سیدحسین هاشمی روز دوشنبه در حاشیه نخستین نشست شورای صادرات استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: براساس برنامه های پیش بینی شده و ظرفیت های موجود، سهم استان تهران از صادرات غیرنفتی کشور باید سالانه به ۲۵ درصد برسد.

وی با بیان اینکه آمار صادرات کل کشور در سال ۹۳ نزدیک به ۶۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیارد دلار بود گفت: سهم استان تهران از این رقم در حدود ۱۱ میلیارد دلار بوده است.

استاندار تهران از روند رو به رشد صادرات کشور و استان نسبت به سال های قبل از آن خبر داد و گفت: صادرات خدمات فنی و مهندسی استان تهران به رقمی نزدیک به ۹ میلیارد دلار رسیده که ۷۵ درصد کل صادرات کشور در این حوزه را شامل می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

هاشمی تاکید کرد: استان تهران به دلیل وجود نیروهای متخصص در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی پیشتاز کشور است.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: از مجموع نزدیک به ۳۶ هزار کارت بازرگانی صادر شده در کشور، ۱۶ هزار مورد آن مربوط به بازرگانان استان تهران است.

وی از واردات ۹ میلیارد دلاری استان تهران در سال گذشته خبر داد و افزود: با توجه به صادرات ۱۱ میلیارد دلاری تراز تجاری استان تهران مثبت است.

هاشمی به تلاش برای تغییر سبد واردات استان اشاره کرد و گفت: در تلاشیم تا در سال جاری سهم کالاهای سرمایه ای و واسطه ای نسبت به کالاهای مصرفی افزایشی چشمگیر داشته باشد.

وی تصریح کرد: براساس آمارهای سال ۹۳ در بخش واردات کالاهای سرمایه ای رشد و در بخش کالاهای مصرفی کاهش داشته ایم.

استاندار تهران با مثبت ارزیابی کردن روند واردات و صادرات کشور گفت: مجموع این آمارها حاکی از عملی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی است که امیدواریم در سال ۹۴ نیز تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه از تمام دستگاه های مرتبط با صادرات استان خواسته شده تا افق صادرات خود در سال جاری را پیش بینی کنند گفت: با این کار در سال آینده می توانیم عملکرد هرکدام از دستگاه ها را ارزیابی کنیم.

هاشمی با اشاره به ظرفیت های بالای گردشگری کشور و استان تهران گفت: درآمد کشور از صنعت گردشگری در سال گذشته حدود هشت و نیم میلیارد دلار بوده که افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی را در مقایسه با سال ۹۲ نشان می دهد.

وی پیش بینی کرد که بخش گردشگری درآمد خوب و اشتغالزایی مناسبی برای کشور در پی داشته باشد.

استاندار تهران با اشاره به ضرورت عملی کردن اقتصاد مقاومتی گفت: باید جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در سه ماه گذشته به دلیل برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی تهران تعطیل شده بود از سر گرفته شود.

هاشمی افزود: بخش خصوصی هفت نماینده رسمی در این شورا دارد که مسایل و مشکلات خود را مطرح و پیگیری می کنند و به همین دلیل بسیار کمک کننده است.

وی تاکید کرد: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان تهران یکی از موفق ترین شوراهای سطح کشور بود.

استاندار تهران از فعال سازی دوباره پنجره واحد سرمایه گذاری استان در محل استانداری خبر داد و گفت: به دلیل تغییر معاونت مربوطه این مرکز فعالیت نداشت که به همین دلیل به سرپرست جدید معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری تهران تاکید کردم که این مرکز باید به سرعت فعال شود.

هاشمی افزود: زیرساخت های این مرکز فراهم است و نماینده تام الاختیار تمام دستگاه های مرتبط در آن مستقر خواهند شد تا سرمایه گذار برای پیگیری کار خود تنها به یک مرکز مراجعه کند.

وی تاکید کرد: این مرکز برای تمامی تولیدکنندگان، صادرکنندگان و سرمایه گذاران بااهمیت و سودمند است.

هاشمی ابراز امیدواری کرد تا تصمیمات گرفته شده در شورای صادرات استان تهران به نفع صادرکنندگان و در راستای رشد و توسعه همه جانبه و پایدار اقتصادی استان باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×