اخبار فرش ماشینی

تولید ۱۵۰ هزار مترمربع فرش ریز ماهی خوی در آذربایجان غربی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: سالانه ۱۵۰ هزار مترمربع فرش دستباف با نقشه ریز ماهی خوی در آذربایجان غربی تولید می‌شود.

عبادالله اکبری با اشاره به ثبت جهانی برند فرش ریز ماهی خوی، اظهار داشت: این طرح از فرش دستباف در سازمان جهانی مالکیت وایپو (WIPO) مستقر در ژنو به ثبت رسید.

وی به قدمت بسیار بالای فرش دستباف آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: ثبت جهانی فرش دستباف ریز ماهی خوی به منظور جلوگیری از کپی‌برداری احتمالی و سو استفاده رقیبان در صنعت فرش انجام شده است.

اکبری با اشاره به مزایای ثبت برند برای کالاها، تصریح کرد: کالاهایی که دارای برند بین‌المللی هستند در مقایسه با سایر کالاها ارزش بیشتری دارند و با قیمت بالا به فروش می‌رسند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: با ثبت جهانی فرش دستباف ریز ماهی خوی صادرات این محصول به کشورهای خارجی با استقبال گسترده‌ای مواجه خواهد شد.

وی به رابطه دارا بودن برند با تثبیت تقاضا در بازارهای خارجی اشاره کرد و اذعان داشت: کالایی که دارای برند مشخصی هستند با افزایش تقاضای مصرف‌کنندگان روبرو می‌شوند و صرفه اقتصادی فراوانی به دنبال دارند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اکبری با اشاره به تولید سالانه ۱۵۰ هزار متر مربع فرش دستباف با نقشه ریز ماهی خوی در آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: ۳۷ هزار و ۵۰۰ بافنده در استان به تولید فرش دستباف مشغول هستند.

وی اضافه کرد: طرح افشار فرش تکاب نیز به منظور ثبت جهانی در مرحله بررسی است./

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×