اخبار نساجی

قطع انجام تشریفات گمرکی در مرزها از اول بهمن ماه

 

مدیرکل گمرکات استان فارس گفت: از اول بهمن ماه امسال برای استان های مرکزی از جمله فارس در گمرکات مرزها، تشریفات گمرکی و صدور پروانه صادراتی انجام نمی‌شود.

سکینه سیاحی افزود: طی بخشنامه‌ای که توسط گمرک ایران به گمرکات کل استان‌ها ابلاغ شده است از اول بهمن ماه امسال، گمرکات مرزی صرفا به پذیرش اظهارنامه‌های صادراتی اقدام خواهند کرد و صادرکنندگان باید پس از دریافت پروانه صادراتی تنها برای خروج کالا از کشور، آن را به گمرکات مرزی بفرستند. وی ادامه داد: با توجه به این بخشنامه، از این پس صادرکنندگان باید تشریفات گمرکی صادرات کالاهای صادراتی تولید هر استان را در گمرکات همان استان انجام دهند. مدیرکل گمرکات فارس اظهار کرد: گمرک ایران هدف خود را از صدور این بخشنامه، امکان استخراج آمار دقیق مبدا تولید کالاهای صادراتی، جلوگیری از ازدحام کالاهای صادراتی در مرزهای خروجی به ویژه مرز مشترک با کشورهای عراق و افغانستان و تسریع در خروج کالاهای صادراتی از کشور که کاهش هزینه تمام شده کالاهای صادراتی را در پی خواهد داشت، عنوان کرده است.

وی همچنین در پاسخ به گلایه برخی صادرکنندگان درباره صدور بخشنامه‌های خلق الساعه گفت: گمرک تنها مجری مقررات و صادرکننده بخشنامه‌هایی است که شما از آن رنج می‌برید ما هم رنج می‌بریم، زیرا شاهدیم صدور برخی بخشنامه‌ها سبب رکود صادرات می‌شود.

مدیر کل گمرکات فارس تصریح کرد: بارها از مسوولان خواسته‌ایم برای صدور بخشنامه‌ها به جای استفاده از کارشناسان دانشگاهی که به صورت عملی و تجربی با مسائل صادرات آشنا نیستند، از کارشناسانی که مستقیما با مساله صادرات درگیرند و دراین زمینه فعالیت می‌کنند، بهره ببرند. سیاحی تاکید کرد: ما نیز معتقدیم باید جلوی صدور بخشنامه‌های مختلف و متناقض گرفته شود و توجه بیشتری به مشکلات صادرکنندگان شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×