اخبار نساجی

۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی درحوزه صنعت محقق می شود

قائم مقام غضنفری :
۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی درحوزه صنعت محقق می شود

40 درصد تولید ناخالص داخلی درحوزه صنعت محقق می شود قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور کسب و کار گفت:ادغام دو وزارتخانه صنایع و معادن و بازرگانی موجب مدیریت یکپارچه تولید و تجارت شده،به گونه ای که در زمان حال حاضر ۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی دراین حوزه محقق شده و از سوی این وزارتخانه مدیریت می شود.

به گزارش ایرنا ، ‘سید مسعود موحدی ‘ روز دوشنبه در مراسم افتتاح کرسی یونسکو در زمینه همکاری دانشگاه و صنعت در فرایند توسعه پایدار افزود: پیش بینی ها نشان می دهد تا سال ۲۰۳۰، ۹۰ درصد تولیدات کشورها بر اساس فناوری های نوین است، از این رو وزارت صنعت ، به منظور توسعه اقتصاد دانش بنیان برنامه هایی در جهت سهولت اعطای تسهیلات و استفاده از ظرفیت های کشور برای تولید را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به تنوع ماموریت های وزارت صنعت ، معدن و تجارت اظهار داشت: به منظور ارتقاء کیفیت فعالیت ها در سال حمایت از تولید ملی ، این وزارتخانه برنامه هایی را در دستور کار خود قرار داده که از جمله می توان به بهبود قوانین کسب و کار، لغو مجوزهای غیر ضروری و توسعه تجارت الکترونیکی اشاره کرد.

وی تکمیل پروژه های نیمه تمام را از دیگر اقدامات وزارت صنعت در سال جاری نام برد و گفت: حمایت از پروژه های نیمه تمام با حداقل ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دستور کار قرار گرفته و به عبارتی برای این پروژه ها حمایت های تشویقی جذب سرمایه گذار در نظر گرفته شده است.

موحدی همچنین ایجاد واحدهای صنعتی و تجاری در مناطق محروم، اجرای پژوهش های کاربردی و استفاده از ظرفیت های کشور را از دیگر برنامه های این وزارتخانه برای ارتقاء سطح تولیدات کشورعنوان کرد و افزود: علاوه بر این در سال جاری تلاش هستیم تا در اعطای تسهیلات زمینه های مناسب تری را فراهم کنیم.

وی افزود: توسعه صادرات غیرنفتی از دیگر برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت است و براساس این برنامه تلاش می کنیم در سال جاری ۳۴ درصد صادرات کشور غیرنفتی باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

موحدی همچنین با اشاره به ایجاد کرسی ارتباط دانشگاه با صنعت یونسکو در کشور ابراز امیدواری کرد که این اقدام بتواند زمینه های رشد فناوری و توسعه صنایع در کشور را فراهم آورد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×