اخبار فرش ماشینیاسلاید شوجذاب‌ترین‌هاگزارش نمایشگاه ها

نمایشگاه ملی فرش ماشینی در کاشان منشاء تحولات بزرگ است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نمایشگاه تخصصی و فن بازار فرش ماشینی و صنایع وابسته در آیینی با حضور رییسان انجمن‌های دوستی هشت کشور با ایران که عبارتند از: یونان، رومانی، اندونزی، اوگاندا، نروژ، ساحل عاج و ایتالیا، مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت و جمعی از مسوولان شهرستانی در کاشان در تاریخ ۲۷ تا ۳۰ آذرماه برگزار شد.

این نمایشگاه با حضور بیش از ۶۰ شرکت داخلی فعال در زمینه تولید انواع فرش ماشینی و صنایع وابسته در فضایی به گستره سه هزار و ۵۰۰ مترمربع در جاده راوند کاشان راه‌اندازی شده است.

 

فرماندار ویژه کاشان در این آیین گفت:

صنعت فرش مربوط به کاشان است و ۷۷ درصد فرش ماشینی کشور را تولید می‌کند

صنعت فرش به دلیل فشار تحریم‌های ظالمانه با مشکلات زیادی از جمله در خرید مواد اولیه روبه‌رو شده است. علی‌اکبر مرتضایی‌قهرودی با اشاره به معطلی مواد اولیه در گمرک و مشکل ترخیص افزود: با وجود این مشکلات صنعتگران با تلاش مضاعف نگذاشتند چرخ تولید این کالا در منطقه کاشان بخوابد.وی با قدردانی از صنعتگران و کارگران واحدهای تولیدکننده فرش ماشینی و صنایع وابسته بیان کرد: وظیفه دولت است که برای به نمایش‌گذاشتن این صنعت، صاحبان صنایع را حمایت کند که در این راستا فرمانداری همه تلاش خود را در این راستا به کار گرفته است.

فرماندار ویژه کاشان تاکید کرد: وظیفه ما حفظ این صنعت برای نسل‌های آینده و رساندنش به جایگاه اصلی آن است و اقدام‌هایی مانند برگزاری این نمایشگاه‌های فرش گامی در این راستا به شمار ‌می‌رود.وی همچنین خودداری از عملکرد جزیره‌ای در بحث سیاست‌گذاری برای حمایت از صنعت فرش ماشینی کشور را خواستار شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل:

نمایشگاه ملی فرش ماشینی در کاشان منشاء تحولات بزرگ است.

سیدجواد ساداتی‌نژاد در حاشیه بازدید از نمایشگاه ملی فرش ماشینی در کاشان در جمع خبرنگاران این نمایشگاه را منشاء تحولات در این منطقه دانست و اظهار داشت: این رویداد یک اتفاق بزرگ محسوب می‌شود چراکه زادگاه فرش کاشان بوده که با پیگیری‌های صورت گرفته نمایشگاه فرش در زادگاهش برگزار شد.

وی با بیان اینکه ما باید در شش ماهه دوم سال در کاشان رویداد بزرگی برای جذب گردشگر داشته باشیم، افزود: برپایی این نمایشگاه این نوید را به ما می‌دهد که می‌توان در شش ماهه دوم سال در کاشان شاهد رویدادهای بزرگی باشیم و این مهم نشانه جسارت دست‌اندرکاران این نمایشگاه ملی است.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس ضمن اشاره به پیگیری‌های سه ساله به منظور واگذاری سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی نمایشگاه فرش تهران به اتاق بازرگانی کاشان ابراز داشت: حق کاشان آن است که این رویداد مهم توسط عوامل این منطقه به وقوع بپیوندد و امیدواریم این واگذاری قدمی در برپایی نمایشگاه بین‌المللی فرش در کاشان باشد.

وی با بیان اینکه این رویداد ثابت کرد با این ظرفیت در کاشان می‌توان نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی را برگزار کرد، گفت: حضور مردم در نمایشگاه ملی فرش ماشینی در کاشان می‌تواند علاوه بر ایجاد دلگرمی در تولیدکنندگان و صنعتگران فرش افراد را برای حضور مجدد در سال‌های آینده ترغیب کند.

 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان نیز گفت:

تولیدکنندگان فرش ماشینی ایرانی یک گام جلوتر از اروپایی‌ها

فرشی که امروز در دست صنعتگران ماست، میراثی است که خیلی افت و خیز داشته و خیلی ها آمدند و شکست خوردند تا در چنین شرایطی به دست ما برسد و بتوانیم بگوییم رتبه نخست صادرات صنایع نساجی کشور هستیم و در عرصه جهانی جایگاهی داریم.

این مقام مسئول ضمن ابراز امیدواری از ایجاد شرایط برای ساخت و بهره‌برداری نمایشگاه بین‌المللی کاشان افزود: در کل کشور بیش از یک هزار و هفت پروانه بهره‌برداری واحد تولیدی فرش ماشینی داریم که از این میزان ۸۰۳ پروانه به استان اصفهان تعلق دارد که از این میزان ۷۶ درصد پروانه‌ها به کاشان و آران و بیدگل تعلق دارد.

محمود تولایی افزود: بسیاری کارها در کشور ما در نهایت تولید مناسبی با استاندارد ملی هستند و بتوانند جایگیزین واردات شوند اما تولیدکنندگان فرش ماشینی حتی یک گام جلوتر از رقیبان اروپایی قرار دارند.

وی بیان کرد: صنعتگران بسیار بزرگ و خوب دیگری در زمینه چینی و مس نیز البته در منطقه کاشان داریم که زیر سایه سنگین فرش ماشینی قرار گرفتند اما در کشور مایه افتخار هستند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان یادآور شد: با وجود رشد صادرات فرش ماشینی، فولاد شاگرد اول صادرات است و پس از فولاد مبارکه بزرگترین تولید کننده فولاد کشور به شمار می‌رود و ۱۰ درصد میلگرد کشور را تولید می‌کند.

بیش از ۸۰۰ واحد تولید فرش ماشینی در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل با عرضه سالانه بیش از ۵۰ میلیون مترمربع فرش، افزون بر ۵۰ درصد تولید و صادرات صنعت فرش کشور را انجام می‌دهند.

 

مدیرکل سازمان صمت استان اصفهان:

ضرورت ایجاد شرکت مدیریت صادرات فرش ماشینی در منطقه کاشان

ایرج موفق در حاشیه سفر به کاشان در جمع خبرنگاران کاشانی با بیان اینکه کاشان و آران و بیدگل قطب تولید فرش ماشینی در ایران است، اظهار داشت: واحدهای تولیدی صنعتی فرش ماشینی و صنایع وابسته در منطقه کاشان به خوبی توانسته‌اند رونق تولید را معنا ببخشند.

وی ایجاد شرکت مدیریت صادرات ویژه فرش ماشینی را یکی از ضرورت‌های منطقه دانست و ابراز داشت: هم اکنون هشت شرکت مدیریت صادرات در استان اصفهان فعال است که امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های بالای منطقه کاشان به خصوص در حوزه فرش ماشینی نهمین شرکت در منطقه کاشان ایجاد شود.

مدیرکل سازمان صمت استان اصفهان با اشاره به صدور مجوز برپایی نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی در کاشان تصریح کرد: یکی از ضرورت‌های توسعه واحدهای تولیدی فرش ماشینی حضور در نمایشگاه‌های بین المللی به منظور شناخت و ارزیابی بازارهای جدید است.

وی شرق و جنوب شرقی آسیا را یک بازار بکر و فوق العاده برای تولیدات صنایع نساجی به خصوص فرش ماشینی دانست و خاطرنشان کرد: کارآفرینان و صاحبان صنایع فرش ماشینی با بازاریابی مبتنی بر شناخت نیازهای مناطق مختلف دنیا می‌توانند در این زمینه موفقیت‌های خوبی را به دست آورند.

موفق با بیان اینکه در کل کشور برای یک هزار و هفت واحد تولیدی فرش ماشینی پروانه بهره برداری صادر شده است، افزود: از این تعداد ۸۰۳ پرونده به استان اصفهان تعلق دارد که بیش از سه چهارم آنها نیز در منطقه کاشان و آران و بیدگل مستقر هستند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد سرمایه‌گذاری صنعت فرش ایران در منطقه کاشان و آران و بیدگل انجام گرفته است، بیان داشت: با این حجم سرمایه گذاری در صنایع فرش بیش از ۶۰ درصد اشتغال کشور در این صنعت در منطقه کاشان و آران و بیدگل به وجود آمده است.

 

اختتامیه نمایشگاه ملی فرش ماشینی

اختتامیه نمایشگاه ملی فرش ماشینی در کاشان با حضور شرکت‌کنندگان از سراسر کشور، مسئولان منطقه، استانی و کشوری در محل موقت برگزاری نمایشگاه‌های شهرستان کاشان برگزار شد.

مدیرکل توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران در این مراسم از صادرات ۳۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در هشت ماهه نخست سال جاری خبر داد و اظهار داشت: این میزان صادرات در شرایطی است که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی شدیدترین تحریم‌ها را اعمال کردند و بر اساس اعلام بانک مرکزی ۷۵ درصد ارز حاصل از این صادرات به کشور بازگشته است.

احسان قمری با بیان اینکه این میزان صادرات در شرایط فعلی بسیار قابل توجه است، افزود: تولیدکنندگان در زمینه صادرات تمام تلاش خود را به کار گرفتند و اقتصاد این مملکت را همچنان پویا نگه داشتند و دولت نیز با وجود تمامی محدودیت‌های خود یاری‌گر صنعتگران و تولیدکنندگان بوده است.

وی با بیان اینکه شش هزار میلیارد ریال در لایحه بودجه سال ۹۹ درنظر گرفته شده است، ابراز داشت: بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب صادرات کشور بر ۱۵ کشور همسایه متمرکز شده است.

قمری با بیان اینکه میزان واردات از کشورهای همسایه در سال جاری به یک هزار و ۱۶۰ میلیارد دلار رسیده است، گفت: با وجود این میزان واردات میزان صادرات به این کشورها به ۲۴ میلیارد دلار رسیده است اما باید اذعان کرد که نمی‌توان با تمامی کشورهای همسایه مبادله داشت.

مدیرکل توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران ضمن تاکید بر تحقق منویان رهبر معظم انقلاب مبنی بر رونق تولید تصریح کرد: نمایشگاه ملی فرش ماشینی در کاشان یکی از مهمترین مواردی بود که در سال های اخیر دچار غفلت شده بود و خشوبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته جواز برپایی آن صادر و در موعد مقرر برپا شد.

وی ضمن تاکید بر برپایی بخش نخست نمایشگاه دائمی کاشان در شهریور سال آینده اذعان کرد: صادرکنندگان و تولیدکنندگان فرش ماشینی در کاشان سابقه طولانی دارند و بر همین اساس لازم است مسئولان با پیگیری مستمر این موضوع محقق شود.

 

نمایشگاه ملی فرش ماشینی در کاشان نمایشگاه ملی فرش ماشینی در کاشان

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×