اخبار فرش ماشینی

نصب کد شناسه اصالت کالاهای وارداتی اجباری شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رئیس کل گمرگ جمهوری اسلامی ایران گفت : از پانزدهم آذر ماه واردکنندگان کالا موظف هستند همراه با سایر اسناد مربوط به واردات ؛ شناسه و کد معروف به imei اعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسعود کرباسیان در حاشیه جلسه معاون اول رئیس جمهور با وزیر و معاونان وزیر اقتصاد افزود: با تعیین شناسه ای برای کالاها ، مصرف کننده ها مطلع می شوند که این کالا از طرق قانونی وارد شده است ، از نوع و کیفیت ان کالا مطمئن می شوند و کالا هم قابل رهگیری است.

وی افزود : طبق قانون مقابله با قاچاق کالا و ارز با هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت ارتباطات و وزارت صنعت معدن و تجارت مقرر شد گوشی های تلفن همراه وارداتی با این کد ، شناسایی و قیمت گذاری شود.کرباسیان گفت : این طرح ، این امکان را برای خریداران فراهم می کند که با وارد کردن این شناسه بفهمند ایا کالای مورد نظر انها به صورت رسمی امده یا قاچاق وارد شده است.وی افزود : خوشبختانه پارسال با وجود افزایش فقط ۵ درصد واردات ، درامد ما ۶۵ درصد افزایش داشت.رئیس کل گمرگ به کاهش جدی واردات خودرو اشاره کرد و گفت: واردات خودرو از تعرفه بیش از ۴۰ درصدی برخوردار است و پیرو آن درامد ها باید کاهش یابد اما غیر از درامدهای ناشی از واردات خودرو ، شاهد افزایش درامدهای گمرگی هستیم.وی افزود : از زمان ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی که با مصوبه هیات دولت انجام شد ، وارداتی از این خودروها نداشته ایم.کرباسیان گفت : فقط حدود ۱۰۰دستگاه وانت و ۱۵ تا ۱۶ دستگاه خودروهای ویژه سفارتخانه با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی وارد شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×