اخبار نساجی

تولید نفت عراق به بالاترین رقم در ۳۳ سال اخیر رسید

 

تولید نفت عراق به بالاترین رقم در ۳۳ سال اخیر رسید

وزیر نفت عراق تاکید کرد میزان تولید نفت این کشور به بیش از ۳ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین رقم طی ۳۳ سال گذشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ عبدالکریم اللعیبی تصریح کرد افزایش تولید نفت عراق به بیش از سه میلیون بشکه در روز در ۳۳ سال اخیر بی سابقه بوده است .

بر اساس این گزارش وی افزود شرکت بریتیش پترولیوم در حال توسعه یک میدان بزرگ نفتی در منطقه کرکوک است و قصد دارد پیشنهادات جدیدی را برای افزایش تولید نفت در این منطقه به شرکتهای خارجی ارائه دهد . بر این اساس عراق سومین تولید کننده بزرگ نفت اوپک پس از عربستان و ایران به شمار می رود .

صنعت نفت عراق طی دهه های اخیر با جنگ تحریم و اشغال روبرو بوده است و برای بازسازی زیر ساختهای خود به میلیاردها دلار سرمایه گذاری نیاز دارد . عراق پنجمین ذخایر بزرگ نفت جهان را در اختیار دارد .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وزیر نفت عراق گفت تولید نفت عراق به بالاترین حد خود از سال ۱۹۷۹ میلادی رسیده است . عراق قصد دارد این رقم را تا پایان سال ۲۰۱۲ به بیش از ۳.۴ میلیون بشکه در روز افزایش دهد . میانگین تولید نفت عراق طی سال ۱۹۷۹ میلادی به بیش از ۳.۴۹ میلیون بشکه در روز رسیده است . تولید نفت عراق در سال ۱۹۹۳ میلادی به کمتر از ۴۵۵ هزار بشکه در روز رسیده است .

عاصم جهاد سخنگوی وزارت نفت عراق تاکید کرد میزان صادرات نفت این کشور طی ماه ژانویه به بیش از ۲ میلیون بشکه در روز رسیده است و قصد دارد این رقم را تا پایان سال ۲۰۱۲ میلادی به بیش از ۲.۶ میلیون بشکه در روز برساند .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×