اخبار فرش ماشینی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان: اقدام های لازم برای راه اندازی مجدد کارخانه پلی اکریل اصفهان در حال انجام است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اعلام کرد: اقدام ها و پیگیری های لازم برای تامین مواد اولیه کارخانه پلی اکریل اصفهان و راه اندازی مجدد این واحد تولیدی در حال انجام است.

اسرافیل احمدیه  افزود: در حال پیگیری و مذاکره برای عقد قرارداد نهایی خرید و واردات مواد اولیه اکریلیک هستیم و تلاش داریم که این کارخانه تا مهر امسال فعالیت خود از سربگیرد.

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از ایرنا، وی اضافه کرد: ما امیدوار بودیم که کارخانه تا ماه های تیر یا مرداد امسال راه اندازی شود اما این برنامه با تاخیر مواجه شد که بیشتر آن مربوط به مسائل بانکی بود.

کارخانه پلی اکریل اصفهان در مالکیت بخش خصوصی است ، این کارخانه از واحدهای صنعتی منحصر به فرد کشور و تنها تولیدکننده الیاف اکریلیک است که مواد اولیه آن یعنی ‘آکریلو نیتریل'(AN) باید از خارج کشور تامین شود.

شرکت پلی اکریل اصفهان با حدود ۴۰ سال سابقه و بیش از یکهزارو ۵۰۰ کارگر که در سالهای گذشته دچار مشکل مالی شده بود، پارسال به علت مشکل نقدینگی از فعالیت و تولید باز ماند.  کارگران این شرکت هم اکنون زیر پوشش بیمه بیکاری قرار دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ، همچنین در نشست خبری امروز، از آغاز تعمیرات دستگاه ها و بخش هایی از این کارخانه خبرداد و یادآوری کرد: شهریور سال گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دولتی به این شرکت داده شد و قرار است ۲ فقره تسهیلات یکصد میلیارد ریالی دیگر از بانک های صنعت و معدن و ملی با ضمانت دولت به این شرکت پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه الیاف پلی استر از دیگر محصول های کارخانه پلی اکریل است گفت: مواد اولیه پلی استر در داخل کشور از طریق پتروشیمی، پالایشگاه و واحد دی ام تی تامین می شود و در این زمینه مشکل خاصی جز تامین نقدینگی نداریم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رتبه نخست اصفهان در پرداخت تسهیلات

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: این استان در پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی در کشور رتبه نخست را دارد و پس از آن استان های فارس و آذربایجان شرقی قرار گرفته اند.

احمدیه افزود: سه دسته تسهیلات در دولت یازدهم برای حمایت از واحدهای صنعتی پرداخت شد که شامل طرح رونق تولید، از طریق بانک ها و حمایت از واحدهای صنعتی بزرگ است.

وی با بیان اینکه تسهیلات در قالب طرح رونق برای واحدهای صنعتی مشکل دار و نیازمند سرمایه در گردش و همچنین واحدهای با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد پرداخت شده است، گفت: این تسهیلات در استان اصفهان ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای یکهزار و ۱۷۶ واحد در سال ۹۵ بوده است.

وی با اشاره به دسته دوم تسهیلات افزود: این تسهیلات به صورت مستقیم از طریق بانک ها پرداخت شده که در سال گذشته شامل ۹ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال به یکهزار و ۱۸۱ واحد بوده است.

وی ادامه داد: در دسته سوم نیز ۱۰ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای بزرگ با اشتغال بالای یکصد نفر پرداخت شده است.

احمدیه خاطرنشان کرد: در مجموع سال گذشته ۲۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی و تولیدی استان اصفهان پرداخت شده است.

وی همچنین گفت : از ۵۸۱ واحد صنعتی دریافت کننده تسهیلات مذکور برای بررسی اثربخشی تسهیلات و اینکه آیا برای هدف مورد نظر استفاده شده است، بازدید و نظارت شده است.

وی اضافه کرد : ۶ هزار و ۱۹۰ جواز تاسیس با پیش بینی سرمایه گذاری ۳۶۵ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۹۲ هزار تن در استان اصفهان صادر شده که یکهزار و ۷۰۰ مورد آن بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته وی امسال از حدود ۶ هزار واحد صنعتی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در کشور حمایت می شود که حدود یک ششم آنها از استان اصفهان است.

اصفهان با ۹ هزار و یکصد واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۲۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۱ هزار تَن، صنعتی ترین استان کشور است.

در این استان پروانه بهره برداری برای ۷۹۲ معدن با سرمایه گذاری چهار هزار و ۷۰۵ میلیارد ریال و ظرفیت استخراج ۴۷ میلیون تُن در سال و اشتغال ۹ هزار و ۱۳۳ نفر صادر شده است.

استان اصفهان همچنین دارای ۲۴ اتاق اصناف، ۶۰۱ اتحادیه صنفی و ۱۵۹ هزار واحد صنفی است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×