اخبار فرش ماشینی

تولید فرش هوشمند یا فرش خاص

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مهندس شفیعی – مهندسی تکنولوژی نساجی – مدیر کنترل کیفیت واستاندارد  شرکت فرش جم

مهندس شفیعی - مهندسی تکنولوژی نساجی - مدیر کنترل کیفیت واستاندارد  شرکت فرش جم
مهندس شفیعی – مهندسی تکنولوژی نساجی

امروزه با توجه به گستردگی منسوجات در زندگی بشر نیازها و کاربردهای جدیدی هر روز از کالاها ارائه می شود. اگرچه منسوجات بیشتر برای پوشاندن سطح محیط زندگی یا بدن انسان  استفاده می‌شوند ولی در همان کاربردها می‌توان کاربردهای جدیدی را هم تلفیق کرد تا کالا چند منظوره باشد و هم از لحاظ قیمت و کیفیت قابل رقابت باشد.

یکی از کالاها یا منسوجات فرش  ماشینی می باشد که به عنوان زیر انداز استفاده می شود. در بافت فرش اگرچه طراحی، تراکم، شانه، جنس نخ، رنگ‌بندی و تکنولوژی بافت از فاکتورهای اصلی مورد توجه مشتری می باشد اما با اضافه کردن خصوصیات جدید می توان مشتری را نسبت به خرید کالای خاص ترغیب کرد.

از جمله این خصوصیات می توان موارد زیر را نام برد .

تغییر یک یا چند رنگ زمینه فرش در اثر تغییر زاویه دید (مانند عکس برگردان ها)و ایجاد جلوه های جدید

استفاده از نخ های رسانا یا ترکیبی برای انتقال داده از سطح فرش به منظور دستیابی به اهداف خاص امنیتی

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

استفاده از مواد نانو در تولید نخ جهت برخی خصوصیات مثل خواص آنتی باکتریال، عدم جذب رطوبت، رفلکس نور

تولید کفپوش با قابلیت تولید الکتریسیته با استفاده از مواد پیزوالکتریک

الگوبرداری از طرح های سه بعدی جهت مصارف خاص

  منسوجات ضد میکروبی:

شیوع ویروس کووید ۱۹ باعث تمرکز کل جهان بر روی مقوله بهداشت و سلامتی شده است. صنعت نساجی با توجه به رشد صنعت مراقبت های بهداشتی و افزایش آگاهی عموم مردم درباره بهداشت شخصی، آماده است تا با این تغییرات همسو شده و قالب جدیدی را برای محیط های بهداشتی تعریف کند.

در واقع صنعت نساجی با عرضه پارچه های ضد میکروبی (antimicrobial fabrics) به استقبال بهداشت و سلامتی رفته است.

شیوع بیماری همه گیر کووید ۱۹، تقاضا برای منسوجات ضد میکروبی را در سراسر جهان افزایش داده است. بدون شک منسوجات ضد میکروبی در سال های آینده بیشتر رونق پیدا خواهند کرد.

مواردی از این قبیل می تواند بازارهای جدیدی برای داخل و حتی صادرات ایجاد کنند که با برنامه ریزی و تحقیق و سرمایه‌گذاری درست می توان بدان دست یافت.

تنها در یک مورد از موارد بالا یعنی رسانا کردن محصول و استفاده از خاصیت انتقال جریان الکتریکی تحقیقات زیادی تا کنون انجام شده که بر روی فرش ماشینی هم میتوان انجام داد.

بیشتر فناوری‌های پوشیدنی مانند ساعت، عینک،کفش یا تیشرتهای تناسب اندام در بازار وجود دارند که به طور معمول با اتصال به اینترنت  و داشتن سنسورها و اجزاء الکترونیکی داده ها را به برنامه های مربوطه ارسال می کنند و پس از پردازش اطلاعات داده‌های مفید و قابل برنامه‌ریزی ارائه می دهند که در قالب منسوجات هوشمند ارایه میشوند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×