اخبار فرش ماشینی

تولید فرش ماشینی با الیاف پلی استر در کاشان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

فرماندار کاشان با اشاره به تولید فرش ماشینی با الیاف پلی استر در این شهرستان گفت: شرکت های تولید فرش ماشینی به عنوان یک راهکار خروج از بحران تولید و تامین مواد اولیه به استفاده از الیاف پلی استر روی بیاورند.

دکتر حمیدرضا مومنیان،  در نشست شورای اداری این شهرستان، با تاکید بر اینکه سال هاست که فرش ماشینی با الیاف پلی استر در کاشان قطب صنعت فرش ماشینی تولید می شود گفت: شرکت های بزرگ ما کار تحقیقاتی انجام دادند و قابلیت مصرف این الیاف را در بافت فرش ماشینی پیدا کردند  و ۸ سال است که فرش با الیاف پلی استر را در این شهرستان تولید می کنند.

وی با تاکید بر اینکه تمام مواد  اولیه الیاف پلی استر داخلی است و قیمت آن پایین تر از دیگر الیاف است و به تبع آن قیمت تمام شده فرش را پایین تر می آورد گفت: پیشنهاد می کند بقیه شرکت های تولید فرش ماشینی نیز  هم به عنوان یک راهکار خروج از بحران تولید و تامین مواد اولیه به استفاده از الیاف پلی استر روی بیاورند.

دکتر مومنیان با تاکید بر اینکه  بیمه ها، بدهی های دارایی و قسط های بانکی باید با هماهنگی لازم انجام شود تا با شرایطی که واحدهای تولیدی در آن قرار دارند، باعث تعطیلی آنها نشود گفت: کنترل بازار و نظارت بر قیمتها نیز امری ضروری است و سزاوار نیست در شرایطی که دچار تحریمهای خارجی از سوی دشمنان هستیم، تحریمهای داخلی نیز توسط اندکی از فروشندگان به علت سودجویی و فرصت طلبی، گریبانگیر مردم شود.

به گفته وی، هیچ گرانی محصولات داخلی پذیرفته نیست و با هر گرانفروشی و هر نوع احتکار باید با جدیدیت و قاطعانه برخورد شود.

وی، در ادامه لزوم صرفه جویی در مصرف آب و برق را نیز تاکیدکرد و گفت: دستگاه های اجرایی موظف هستند با صرفه جویی در آب و انرژی ۲۰ درصد مصرف را کاهش دهند.

*تشکیل میز خدمت و ارزیابی دوره ای مدیران بر اساس آن

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

فرماندار کاشان، تشکیل میز خدمت در فرمانداری این شهرستان را یادآور شد و گفت: مسئولان ادرات و نهادها به مشکلات مردم رسیدگی کنند و امسال یکی از ملاکهای ارزیابی دوره ای مدیران دستگاه های اجرایی در فعال بودن این میز خدمت است.

دکتر مومنیان در پایان از سفر رئیس جمهوری در آبان امسال به شهرستان کاشان خبر داد و از مسئولان اجرایی منطقه خواست، طرحهای مصوب و دارای اعتبار را اعلام کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×