اخبار نساجی

تائید نهایی قیمت شیر؛ امروز

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیرکل دفتر نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تاکید بر اینکه قیمت ۷۲۰ تومانی برای شیر هنوز نهایی نشده است، گفت: این قیمت در جلسه امروز کارگروه کنترل بازارمطرح خواهد شد، این درحالی است که فردی حق گرانفروشی به بهانه این افزایش قیمت را ندارد.

به گزارش افکارنیوز،علیرضا رفیعی در گفتگو با مهر گفت: قیمت شیر اگرچه ظرف روزهای گذشته در جلسه استانداری تهران با دامداران مشخص شده است، اما این قیمت تا زمانی که مصوبه کارگروه کنترل بازار را نداشته باشد، قطعی تلقی نمی‌شود، بر همین اساس قیمت فرآورده‎‌های لبنی نیز تا این لحظه حق افزایش قیمت بر مبنای قیمت جدید شیر خام را ندارد.

مدیر کل دفتر نظارت بر محصولات کشاورزی و موادغذایی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: میانگین قیمت پرداختی شیر در اسفندماه سال گذشته ۶۰۰ تومان بوده؛ در حالیکه ادعای صنایع فرآوری شیر این است که شیر خام را در اسفندماه به قیمت ۷۳۰ تومان از دامداران خریداری کرده‌اند که این قیمت غیرمجاز است.

وی اظهار داشت: البته ممکن است برخی برندهای معروف به دلیل کیفیت بالای شیر مورد نیاز، قیمت بالاتری را هم پرداخته باشند، اما باید به این نکته توجه داشت که قیمت باید در سطح کشور اصلاح شود، بنابراین مورد پذیرش نیست که بر مبنای عملکرد دو واحد لبنی، برای کل کشور تصمیم گرفت.

رفیعی گفت: برخی تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی به صورت خودسرانه قیمت را افزایش داده‌اند و به نوعی کورس رقابتی برای افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی داشته‌اند که این امر به هیچ وجه از سوی سازمان حمایت پذیرفته نیست، بنابراین اگر هرگونه افزایش خودسرانه در قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی اعمال شده باشد، تخلف محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: تمام قیمت‌ محصولات لبنی که به صورت خودسرانه افزایش داشته است، باید به حالت سابق برگردد. سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز هیچ مماشاتی برای برخورد با واحدهایی که به صورت خودسرانه اقدام به افزایش قیمت کرده‌اند، ندارند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×