اخبار نساجی

پژو ۲۰۶ در وضعیت نامعلوم / افزایش قیمت تندر و تیبا

 

پژو 206 در وضعیت نامعلوم / افزایش قیمت تندر و تیبا

توقف عرضه پژو ۲۰۶ به کام دوخودرو تندر- ۹۰ و تیبا تمام شده‌است. زیرا با کمیاب شدن پژو ۲۰۶ در بازار و محدود شدن فروش آن از سوی شرکت ایران‌خودرو، تقاضا به سمت دو خودرو دیگر تندر و تیبا تمایل پیدا کرده‌است. البته برخی توقف عرضه پژو ۲۰۶ به بازار را از نشانه‌های تعطیل شدن خط تولید این خودرو پرطرفدار می‌دانند اما مسئولین شرکت خودروسازی ایران‌خودرو این موضوع را تکذیب می‌کنند. با وجود این تکذیب‌ها اما مسئولان دلیل توقف عرضه پژو ۲۰۶ را اعلام نکرده و به شایعه‌ها و احتمالات بیشتر در خصوص توقف عرضه ۲۰۶ دامن می‌زنند. از همین‌رو توقف عرضه پژو ۲۰۶ علاوه بر افزایش یک میلیون تومانی قیمت این خودرو در بازار، باعث رشد ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی قیمت خودروهایی مانند تندر۹۰ و تیبا در بازار شده‌است. گفتنی‌است در حال حاضر هر دستگاه تندر۹۰ پارس‌خودرو با رشد ۲۰۰ هزار تومانی، با قیمت ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. همچنین هر دستگاه تندر۹۰ ایران‌خودرو با رشد ۱۰۰ هزار تومانی به قیمت ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. هر دستگاه تیبا نیز این روزها ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود که رشد ۲۰۰ هزار تومانی را طی روزهای اخیر نشان می‌دهد. علاوه بر افزایش قیمت این خودروها در بازار، مگان نیز که در رنج قیمتی بالاتری قرار دارد طی روزهای اخیر با رشد قیمت ۵۰۰ هزار تومان همراه بوده ‌است. در حال حاضر هر دستگاه مگان اتوماتیک ۲۰۰۰ سی‌سی ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. از سوی دیگر دست‌اندرکاران بازار خودرو عنوان می‌کنند که در هفته‌های اخیر قیمت پژو ۲۰۶ در بازار آزاد، زیر سایه توقف عرضه آن با افزایش چشمگیری روبه‌رو شده‌است. افزایش قیمت این خودرو پرطرفدار از سوی دیگر موجب شده‌است که تقاضای خرید آن با کاهش روبه‌رو شود و به نوعی با رکود همراه باشد.

توقف تولیدی که تکذیب می‌شود

با این وجود اما اصلی‌ترین احتمال برای توقف عرضه ۲۰۶ به بازار این است که بگوییم تولید این خودرو با کاهش شدید یا تعطیلی مواجه شده‌است. این در حالی‌است که قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در امور تولید توقف تولید خودروی پژو ۲۰۶ را کذب محض می‌خواند. حسین نجاری پژو ۲۰۶ را یکی از محصولات پرفروش این گروه خودروسازی اعلام کرده و اظهارداشته‌است: باتوجه به ترکیب تولید و تنوع محصولات، ایران خودرو برنامه منظمی برای تولید و عرضه محصولات خود به بازار دارد.

او درباره برخی اخبار مبنی بر توقف تولید خودرو پژو ۲۰۶ ایران خودرو گفت: این خبر به هیچ وجه صحت ندارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در امور تولید، در عین حال پژو ۲۰۶ را یکی از محصولات پرفروش این گروه خودروسازی اعلام کرد و اظهارداشت: باتوجه به ترکیب تولید و تنوع محصولات، ایران خودرو برنامه منظمی برای تولید و عرضه محصولات خود به بازار دارد.

این سخنان اما در حالی عنوان می‌شود که آمارهایی که پیش از این اعلام شده‌است نشان از کاهش تولید پژو ۲۰۶ دارد. برخی از کارشناسان عمده‌ترین احتمال در خصوص کاهش یا توقف تولید پژو ۲۰۶ را خروج شرکت خودروسازی، پژو از ایران می‌دانند. از سوی دیگر نباید فراموش کرد که از ماه‌های پایانی سال گذشته زمزمه‌هایی در خصوص کاهش تولید پژو ۲۰۶ شنیده می‌شود. آن زمان هم عنوان می‌شد که به دلیل مشکلات تولیدی قطعه‌سازان و همچنین عدم توجه دولت به صنعت قطعه‌سازی و خودروسازی، تولید پژو ۲۰۶ با مشکل روبه‌رو شده‌‌است. آن‌ روزها منابع آگاه اعلام کردند که به دنبال عدم گشایش اعتبار لازم از سوی بانک مرکزی و تامین نشدن قطعات ۲۰۶ ، بخشی از خط تولید این خودرو متوقف شده که در این میان زمزمه افزایش قیمت این خودرو نیز به گوش می رسد. جالب اینجاست که مسئولان سال گذشته هم در ابتدا چنین خبرهایی را تکذیب کردند اما چندی بعد بر این موارد مهر تایید زدند و کاهش تولید پژو ۲۰۶ را به صورت غیر مستقیم پذیرفتند.

هیچ بعید نیست در پی تکذیب‌های تازه در خصوص توقف تولید و عرضه ۲۰۶ هم در آینده تایید غیر مستقیمی در کار باشد.

به‌جز پژو ۲۰۶ حال بقیه خوب است

از سوی دیگر بررسی نمرات منفی خودروهای سواری داخلی در اردیبهشت ماه بیانگر تثبیت یا رشد کیفی بیشتر محصولات گروه صنعتی ایران خودروست. به گزارش ایسنا مقایسه جداول خلاصه میانگین نمره منفی خودروهای سواری داخلی در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال ۱۳۹۱ نشان می‌دهد که کیفیت بیشتر محصولات ایران خودرو ثابت مانده یا افزایش یافته است. در این میان اما پژو ۲۰۶ نمره‌های منفی بیشتری را نسبت به گذشته به خود اختصاص داده‌است. نمره منفی پژو ۲۰۶ از ۲۳.۶ در فروردین ماه به ۲۴.۱ در اردیبهشت ماه افزایش یافته که نشان از کاهش کیفیت آن در اردیبهشت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×