اخبار فرش ماشینی

فرش دستباف ایران ۶۰ درصد گران شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون امور بازاریابی مرکز ملی فرش دستباف ایران با اشاره به اینکه اثر تحولات بازار ارز بر بازار صادرات فرش دستباف زمان بر است گفت: تغییر قیمت در قیمت صادرات فرش دستباف کمتر از افزایش نرخ ارز بوده است. مجتبی فیض اللهی با بیان اینکه بخشی از مواد اولیه در صنعت فرش دستباف وارداتی است گفت: افزایش قیمت فرش صادراتی در حدود ۶۰ درصد بوده است.

فیض اللهی به سه دسته بازار مورد هدف اشاره کرد و گفت: ما بازارهای فعال در صنعت فرش دستباف ایران را به سه دسته بازارهای موجود، بازارهای با صادرات مجدد و بازارهای جدید تقسیم کرده ایم. وی حضور در پاویون ها از جمله نمایشگاه ها را اولین روش برای ایفای نقش فعال تر در بازارهای با صادرات مجدد دانست و گفت: در این روش سعی شده است تا تولیدکنندگان و صادرکنندگان با حضور در نمایشگاه کشورهای مورد هدف، سهم خود در بازار را افزایش دهند.

معاون امور بازاریابی مرکز ملی فرش دستباف ایران، به اعزام هیئت های تجاری اشاره و خاطر نشان کرد: دومین روش، اعزام هیئت های تجاری است که در سال جاری تاکنون به کشورهایی همچون چین، ایتالیا، کره جنوبی، هنگ کنگ این هیئت ها اعزام شده اند. وی گفت: در هفته گذشته نیز هیئتی از لرستان به ترکیه اعزام شد تا با هماهنگی سفارتخانه با قوانین، مقررات و بازارهای این کشور آشنا شود.

فیض اللهی در ادامه گفت: روش سوم پذیرش هیئت های تجاری از کشورهای دیگر است که قرار است در آذرماه هیئت هایی از سنگاپور و مالزی به کشورمان اعزام شوند. وی راه چهارم، تبلیغات از طریق رسانه عنوان کرد و افزود: راه بعدی که اخیرا در دستور کار مرکز ملی فرش قرار گرفته است، ایجاد یک بازار دائمی تجاری در کشورهای هدف از جمله چین، آفریقای جنوبی و روسیه است که مقدمات کار در حال رایزنی می باشد.

فیض اللهی در پایان با بیان اینکه جهت ایجاد صادرات پایدار، تشکیل میز در اتاق بازرگانی نیز از جمله اقدامات اخیر است تصریح کرد: آئین نامه تشکیل میز چین در اتاق بازرگانی در حال نهایی شدن است که نمایندگان سازمان توسعه تجارت، مرکز ملی فرش، اتاق بازرگانی و اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان از اعضای آن می باشند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×