اخبار نساجی

مصرف گاز خانگی ۱۴ درصد کاهش یافت

 

مصرف گاز خانگی ۱۴ درصد کاهش یافت

با نزدیک شدن فصل بهار و بالارفتن دمای هوا، مصرف گاز خانگی در سه روز گذشته با کاهشی ۱۴ درصدی مواجه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طی روزهای نهم تا ۱۲ اسفند ماه مصرف گاز خانگی به میزان قابل توجهی کاهش یافته و به ۳۳۷ میلیون متر مکعب رسید. این کاهش در شرایطی صورت گرفت که در روزهای قبل از نهم اسفند مصرف گاز در بخش خانگی بین ۳۹۰ تا ۴۱۵ میلیون متر مکعب بوده است.

البته با این وجود پیش بینی می شود با توجه به روند کاهش دما و از سرگیری بارندگی ها، از امروز بار دیگر مصرف این بخش با افزایش مواجه شود.

طی روزهای نهم تا دوازدهم اسفند در کشور ۱۵۰۱ میلیون متر مکعب گاز مصرف شده که ۱۰۲۹ میلیون متر مکعب (۶۸.۵ درصد) از این مصرف مربوط به بخش خانگی بوده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مصرف کلی گاز کشوردر این روزها نسبت به سه روز قبل (ششم تا هشتم اسفند ماه)حدود ۵.۵ درصد کاهش داشته ومصرف بخش خانگی نیز نسبت به سه روز قبل از آن حدود ۱۴ درصد کاهش داشته است.

همچنین مقایسه مصرف این روزها با مدت مشابه در سال قبل گویای آن است که امسال در روزهای نهم تا دوازدهم اسفند ماه مصرف گاز بخش خانگی حدود ۷.۵ درصد کاهش یافته و این در حالی است که کل مصرف گاز کشور نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل ۵.۰۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، در دومین هفته اسفند ماه (ششم تا ۱۲ اسفند) در کشور ۳۶۰۳ میلیون متر مکعب گاز مصرف شده که ۷۲.۸ درصد از این مصرف مربوط به بخش خانگی بوده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×