اخبار نساجی

اتصال شبکه برق ایران به روسیه در سال ۹۱

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

اتصال شبکه برق ایران به روسیه در سال ۹۱

یک مقام مسئول در وزارت نیرو با تشریح آخرین وضعیت اتصال شبکه برق ایران به روسیه، اعلام کرد: ایران برای سنکرون شبکه برق خود به روسیه در سالجاری آمادگی دارد.

به گزارش افکارنیوز، عبدالحمید فرزام در گفتگو با مهر درباره آخرین مذاکرات انجام گرفته بین ایران و روسیه برای اتصال شبکه‌های برق دو کشور به یکدیگر، گفت: در حال حاضر ایران برای اتصال شبکه برق خود به روسیه آمادگی دارد.

مدیر دفتر مبادلات برون مرزی وزارت نیرو با اعلام اینکه به منظور اتصال شبکه برق ایران و روسیه باید این اتصال الکتریکی از مسیر جمهوری آذربایجان و یا گرجستان انجام شود، تصریح کرد: هم اکنون ساخت خطوط انتقال برق در خاک ایران و جمهوری آذربایجان انجام شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه روسیه هم باید یک خط جدید انتقال برق در مسیر ورودی جمهوری آذربایجان احداث کند، اظهار داشت: پیش بینی می شود در سالجاری با جدیت بیشتر روسها و ساخت این مسیر جدید امکان اتصال شبکه‌های برق دو کشور فراهم شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با یادآوری اینکه با ایجاد برخی از زیرساختها امکان تبدل بیش از ۸۰۰ مگاوات برق بین ایران و روسیه وجود دارد، تاکید کرد: به منظور سنکرون شبکه برق بین ایران، آذربایجان و روسیه باید امسال ساخت خط انتقال ۳۰۰ کیلوولت در مسیر روسیه – آذربایجان انجام شود.

محمد بهزاد معاون وزیر نیرو پیشتر در گفتگو با مهر با اشاره به ساخت یک مسیر جدید برای افزایش تبادل برق بین ایران، ارمنستان و گرجستان، از خط جدید ۴۰۰ کیلوولتی ایران – ارمنستان به عنوان مسیر جدید ترانزیت و تبادل برق با کشورهای اروپایی یاد کرده بود.

به گفته این مقام مسئول هدف از ساخت این خط انتقال برق اتصال شبکه برق ایران به گرجستان و در آینده روسیه و سایر کشورهای اروپایی است.

در همین حال آرمن موسسیان وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان سال گذشته با بیان اینکه با ایجاد یک مسیر جدید، خط انتقال برق فشار قوی ایران-ارمنستان تا گرجستان گسترش می‌یابد، گفته بود: این شبکه انتقال برق جدید دارای مزیت‌های متعددی برای ارمنستان بوده که از این میان می‌توان به افزایش سطح مبادله برق بین گرجستان و ارمنستان تا ۳ برابر میزان کنونی اشاره کرد.

به گزارش مهر، در حال حاضر ایران به ترکمنستان، ترکیه، عراق، افغانستان و پاکستان برق صادر می کند و پیش بینی می‌شود به زودی شبکه برق ایران به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس متصل شود.

New layer…

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×