اخبار فرش ماشینی

قیمت پوشاک شکست

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

گروه بازرگانی- دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع نساجی و‎ ‎پوشاک گفت: هم اکنون قیمت انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه در بازار‎ ‎کاهش چشمگیری یافته است و در آستانه خریدهای نوروزی فرصت مناسبی است تا‎ ‎هموطنان اجناس باکیفیت ایرانی را با پایین ترین قیمت ممکن خریداری کنند‏‎.

‎مهندس‎ ‎مهدی یکتا با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: در شرایطی که به دلیل‎ ‎عدم پرداخت تسهیلات بانکی، کمبود نقدینگی مشکلات عدیده ای را برای واحدهای‎ ‎تولیدی و صادراتی به وجود آورده است، این واحدها درصددند تا از طریق کاهش‎ ‎قیمت محصولات، نقدینگی مورد نیاز واحدهای خود را در پایان سال تامین کنند‎.
‎دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک در ادامه تصریح‎ ‎کرد: واحدهای پوشاک به رغم آنکه قیمت را پایین آورده اند، اما کوچک ترین‎ ‎افتی در کیفیت محصولات مشاهده نمی شود و مردم می توانند کیفیت و تنوع‎ ‎پوشاک داخل را به راحتی با آنچه تحت عنوان لباس های خارجی هم اکنون در‎ ‎بازار عرضه می شود مقایسه کنند. دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان‎ ‎پوشاک در پاسخ به این پرسش که چرا برخی پوشاک خارجی با قیمت هایی به مراتب‎ ‎ارزان تر از تولیدات داخلی در بازار عرضه می شود؟ گفت: مسلما قیمت پوشاک‎ ‎اصل خارجی اگر از مبادی قانونی وارد کشور شود، بسیار بیشتر از ارزش واقعی‎ ‎آن خواهد شد بنابراین به نظر نمی رسد پوشاک اصل خارجی ارزان تر از تولیدات‎ ‎داخلی باشد. به گفته وی، خرید پوشاک داخلی موجب بقای واحدهای تولیدی و‎ ‎صادراتی و مانع از بیکاری کارکنان این صنف می شود‎.

‎از سوی دیگر،‎ ‎معاون وزیر بازرگانی اعلام کرد: قیمت کالاهای عرضه شده در نمایشگاه های‎ ‎بهاره حداقل ۱۵ درصد و حداکثر ۴۰ درصد پایین تر از قیمت های سطح شهر است‎.
‎گفته‎ ‎می شود که ارزش صادرات پوشاک در مقایسه با سال گذشته حدود ۴۰درصد کاهش‎ ‎یافته است. صادرکنندگان پوشاک ایرانی در حالی به رقم ۱۲۰میلیون دلار‎ ‎صادرات رسیده اند که بحران مالی جهانی تا فراسوی مرزهای کشور پیش آمده و‎ ‎دامن گیر ترکیه این مهم ترین صادرکننده پوشاک در آسیا شده است. وضعیت کره‎ ‎و چین نیز به گونه ای است که هر روز بر شمار بیکاران این صنعت افزوده می‎ ‎شود. در چنین موقعیتی مدیران صنعت نساجی ایران نیز همچون دیگر صنایع به‎ ‎بسته حمایتی دولت چشم دوخته اند که البته هنوز نه به دار است نه به بار.‏

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×