اخبار فرش ماشینی

تاکید بر ایجاد کنسرسیوم های تخصصی مشترک صنعت نساجی، پوشاک و چرم و کفش در بین کشورهای دی- هشت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تاکید بر ایجاد کنسرسیوم های تخصصی مشترک صنعت نساجی، پوشاک و چرم و کفش در بین کشورهای دی- هشت

 

مدیرکل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و چرم وزارت صنعت، معدن وتجارت،‌ ایجاد کنسرسیومهای تخصصی مشترک این صنعت را در بین کشورهای عضو دی- هشت مورد تاکید قرار داد و بر تدوین نقشه راه در این راستا تاکید کرد.

«مهدی اسلام پناه» با اشاره به برگزاری سومین اجلاس وزرای دی هشت که هم اکنون در بنگلادش در حال برگزاری است با اشاره به ‌ تدوین و نهایی شدن نقشه راه کشورهای عضو دی هشت افزود: امکان جذب سرمایه گذاریهای مشترک، ایجاد مراکز تحقیق‌وتوسعه،‌ استفاده از تسهیلات و منابع ارزی مشترک در قالب بانک یا تهاتر از مواردی است که در آن دیده شده است.

وی با بیان اینکه تقویت مناسبات اقتصادی و تجاری ایران در حوزه صنایع نساجی وپوشاک با کشورهای دی هشت به عنوان یکی از سرفصل های کاری مورد توجه قرار گرفته است از برنامه ریزی ها برای تعمیق هر چه بیشتر این روابط خبر داد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اسلام پناه درادامه علاوه بر ظرفیتها و مزیتهای نسبی این صنعت در کشور، به پیشنهادات ایران برای توسعه همه جانبه روابط تجاری کشورهای دی هشت در این راستا اشاره کرد.

وی، تسهیل شرایط سرمایه گذاری در بین کشورهای عضو در زمینه احداث و ایجاد واحدهای نساجی و پوشاک مشترک را مورد تاکید قرار داد و گفت: این موضوع از پیشنهاداتی است که از سوی ایران مطرح شده که با تحقق آن روابط اقتصادی و صنعتی کشورها بیش از پیش نزدیک خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اجرای قانون حمایت از جذب سرمایه گذاریهای خارجی در ایران اظهار کرد: راه اندازی بانک مشترک به منظور تامین ارز مورد نیاز و استفاده از منابع ارزی متقابل می‌تواند تاثیر بسزایی در استفاده حداکثری از ظرفیتهای تولیدی کشورها عضو به صورت مشارکتی را به همراه داشته باشد.

به گفته وی، جذب سرمایه گذاری واحداث واحدهای نساجی دو یا چند ملیتی در مناطق آزادتجاری و مناطق ویژه از دیگر مواردی است که کشورهای عضو باید در این رابطه با هم وارد گفتگو شوند.

اسلام پناه در ادامه،‌تهاتر مواد اولیه مورد نیاز صنایع نساجی و پو شاک در مقابل صادرات محصولات و فرآورده های نفتی به کشورهای عضو دی هشت را از پیشنهادات دیگری برشمرد که در این اجلاس مطرح خواهد شد.

به اعتقاد وی، ایجاد کنسرسیومهای مشترک به ویژه در تامین مواد اولیه و اکریلیک، الیاف پنبه‌‌ای،‌ تعین نظام تعرفه ای ترجیحی میان کشورهای عضو برای واردات مواد اولیه، ایجاد زنجیره تامین درمیان کشورهای عضو در قالب ایجاد نمایشگاههای بین المللی پر رنگ و استفاده از دانش فنی کشورهای عضو دی هشت در زمینه تولید کفش واجزای آن از مواردی است که باید مورد توجه کشورها قرار گیرد.

مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و چرم در ادامه سخنان خود درباره به اشتراک گذاشتن اطلاعات مورد نیاز و فرصتها به منظور افزایش تجارت و سرمایه گذاری بر روی صنایع نساجی و پوشاک در میان کشورهای عضو دی هشت، خواستار ارتباطی نزدیک و فشرده تر از سوی اعضا شد.

وی ادامه داد: تاسیس مراکز تحقیق و توسعه مشترک میان کشورها در شرایط کنونی اقتصاد در دنیا بسیار حائز اهمیت است چرا که علاوه بر برنامه ریزی برای گسترش شبکه های فروش و فروشگاهای زنجیره ای، می‌تواند در افزایش بازده و بهره وری این صنعت در کشورهای عضو موثر باشد.

اسلام پناه، ایجاد برند مشترک میان کشورهای عضو را در حوزه صنعت پوشاک،‌ نساجی،‌ چرم و کفش نیز مورد تاکید قرار داد که می‌تواند در اتقای جایگاه این اجلاس و تعمیق روابط کشورهای عضوباحمایت جامعه ی مصرفی بیش از۸۵۰میلیون نفری، تاثیرگذار باشد.

وی همچنین با بیان اینکه ایجاد شبکه ای از کالج ها و دانشگاههای مهندسی صنایع نساجی به صورت آکادمیک و در سطح بین المللی چه به صورت مجازی و چه به صورت حضوری در هم افزایی سیلابسی سطح کاربردی و علمی این صنعت باهدف مدرنیزه کردن در بین کشورها عضو موثر خواهد بود، خواستار توجه بیشتر کشورها به انجام این اقدام شد.

اسلام پناه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کشورهای عضو دی هشت از قابلیت و مزیت بالایی در این صنعت برخوردار هستند افزود: بیش از ۹ درصد صادرات صنایع نساجی، پوشاک، چرم و کفش دنیا از حوزه کشورهای عضو دی هشت انجام می‌شود که این میزان صادرات، حدود ۸ هزار و ۹۰۳ میلیارد دلار ارزآوری را برای کشورهای عضو به همراه خواهد داشت.

وی با یادآوری برگزاری اجلاس دی هشت سال گذشته که در استانبول ترکیه برگزار شده بود حضور ایران را در کارگروه صنایع نساجی، پوشاک و چرم و کفش حائز اهمیت خواند و گفت: ایران در زمینه تبادل اطلاعات و توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی خود با این کشورها خوب ظاهر شد و توانست عملکرد قابل قبولی را از خود نشان دهد.

اسلام پناه در ادامه ضمن بیان این مطلب که ایران مشارکت خوبی را با کشورهای عضو دی هشت برقرار کرده است ابراز امیدواری کرد: با تعمیق روابط کشورها،‌ بتوان حضور پر رنگی را در زمینه بسط و گسترش تعاملات و همکاریها در این صنعت از آن خود کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×