اخبار نساجی

وضعیت نقدینگی موسسات اعتباری و نقش آنها در نقدینگی کل

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

وضعیت نقدینگی موسسات اعتباری و نقش آنها در نقدینگی کل

    معاون نظارتی بانک مرکزی از احتساب میزان نقدینگی در اختیار موسسات مالی و اعتباری تحت نظارت بانک مرکزی در آمار نقدینگی جامعه خبر داد.

حمید تهران‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار بانک خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) درباره آمار نقدینگی موجود در موسسات مالی اعتباری اظهارکرد: میزان نقدینگی این موسسات معادل ۲۰ الی ۲۵ درصد حجم نقدینگی موجود در جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه حجم نقدینگی بنا بر آخرین آمار به ۵۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: نقدینگی در اختیار موسسات تحت نظارت را تک به تک وارد آمار نقدینگی می‌کنیم و تاکنون نقدینگی موسسات جدیدی را که تحت نظم قرار گرفته‌اند در آمار نقدینگی حساب کرده‌ایم.

بر این اساس پیش از این طهماسب مظاهری، گفته بود با توجه به اینکه میزان نقدینگی اعلام شده بدون احتساب نقدینگی برخی ازموسسات مالی و اعتباری است، حجم نقدینگی واقعی بیشتر از میزانی است که اعلام می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

همچنین علی طیب‌نیا – وزیر امور اقتصادی و دارایی – آبان ماه میزان نقدینگی واقعی کشور را ۶۵۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که بخشی از این میزان نقدینگی در اختیار موسسات غیر‌متشکل است که تحت کنترل بانک مرکزی نیستند و برآورد می‌شود رقم آن معادل ۳۰ درصد (۱۹۵ هزار میلیارد تومان) باشد.

این اظهارات در حالی صورت گرفته که طی روزهای گذشته نام پنج موسسه اعتباری که پیش از این در دولت دهم از سوی بانک مرکزی مجاز اعلام شده بود از سایت بانک مرکزی حذف شده و بانک مرکزی اعلام کرده در بین موسساتی که باید تحت نظارت قرار گیرند، نهادهایی وجود دارند که عملا وارد فرآیند اخذ مجوز شده‌اند اما هنوز برای آنها مجوز فعالیت صادر نشده است؛ بنابراین هر یک از این نهادها به مجرد طی کردن موارد قانونی و مقرراتی ذیربط و رعایت ضوابط مقرر، مجوز خود را دریافت می‌کنند و نام آن در سایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درج خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×