اخبار نساجی

بزرگ‌ترین هیات تجاری امارات به ایران آمد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

بزرگ‌ترین هیات تجاری امارات به ایران آمد

آغاز دور تازه تعامل اقتصادی شرکای بزرگ در تهران

    اتاق تهران صبح امروز یکی از شلوغ‌ترین و پرکارترین روزهای خود را تجربه می‌کند.پس از رایزنی‌ها و مکاتباتی که مقامات اتاق تهران با همتایان خود در امارات انجام دادند،رییس اتاق بازرگانی و صنعت امارات دست به کار شد تا بزرگ‌ترین هیات بازرگانی این کشور را پس از نزدیک به هشت سال راهی تهران کند.

او مطرح‌ترین تجار و فعالان اقتصادی و روسای اتاق های بزرگ این کشور را برای سفر به تهران بسیج کرده و بخش خصوصی ایران نیز به رهبری اتاق تهران آماده است تا طی روزهای آتی مذاکرات داغ تجاری را با هیات اماراتی به سرانجام برساند.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران،سرپرستی هیات تجاری امارات را محمد ثانی‌الرمیثی رییس اتاق بازرگانی و صنعت امارات برعهده دارد که رؤسا و نمایندگان اتاق‌های امارت‌های هفت‌گانه این کشور نیز وی را همراهی می‌کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این هیات تجاری که در قالب گروه‌های پنج‌گانه نفت و گاز، بانکداران، صنایع غذایی، تجار خودرو و شرکت‌های سرمایه‌گذاری به ایران سفر می‌کنند، قرار است علاوه ‌بر دیدار با همتایان بخش خصوصی، دیدارهای مشابهی با مقامات دولتی ایران از جمله وزیر اقتصاد، وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس‌کل بانک‌مرکزی نیز داشته باشند.

نشست مشترک هیات تجاری امارات با فعالان اقتصادی ایران صبح امروز در محل ساختمان اتاق تهران برگزار می‌شود؛جایی که طی چند ماه اخیر محل رایزنی و تعامل بخش‌های خصوصی کشورها با فعالان اقتصادی ایران بوده تا گره‌های افتاده به مناسبات اقتصادی با تدبیر بخش خصوصی باز شود.

این در حالی است که رویکرد و استراتژی اتاق تهران آنطور که رییس این اتاق عنوان کرده،برقراری روابط نزدیک و گسترش همکاری ها و تعاملات با کشورهای همسایه و منطقه است و مقامات این نهاد بخش خصوصی به دنبال آن هستند تا زمینه گرم شدن تنور روابط بازرگانی و اقتصادی ایران با کشورهای همسایه را فراهم کنند.در همین راستا،طی یک ماه گذشته یک هیات تجاری از کشور ترکیه به تهران آمد و بلافاصله با سفر هیات تجاری اتاق تهران به آنکارا و ازمیر که به تازگی اتفاق افتاد،فصل تازه ای از مناسبات اقتصادی ایران و ترکیه آغاز شد.

سفر هیات تجاری امارات به تهران نیز در فلوچارت برنامه های برون مرزی اتاق تهران قرار داشت که یک روی سکه آن،صبح امروز در ساختمان شماره ۸۲ وزرا رونمایی می‌شود و باید منتظر تداوم رفت‌و‌آمدهای بخش خصوصی دو کشور طی ماه‌های آتی باشیم.مهم‌ترین موضوع رایزنی‌های دو طرف برای امروزو به احتمال زیاد دیدارهای بعدی،رفع موانع و سخت‌گیری‌ها در روابط بانکی میان دو کشور است که بخش خصوصی ایران امیدوار است در فضای اقتصاد آزاد،این چالش را برطرف کند.

نشست هیات تجاری امارات با فعالان اقتصادی ایران،ساعت ۱۰ صبح امروز یکشنبه ۱۱ خردادماه جاری در محل ساختمان اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی تهران برگزار می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×