اخبار فرش ماشینی

توصیه های فرش امیران برای خرید فرش ماشینی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

سعی کنید برای خرید فرش در وقت مناسب اقدام کنید تا بتوانید با در نظر گرفتن معیارهای مناسب یک فرش خود، انتخاب درست تری داشته باشید.

قبل از خرید، سایت ها و یا نمایشگاه های معتبر را شناسایی کنید، طرح های مختلف را ببینید و در صورت نیاز از مشاوران خبره در این زمینه مشورت بگیرید و فرشی را انتخاب کنید که مناسب با احتیاج و مطابق با بودجه و باب سلیقه شما باشد.

برای خرید فرش ماشینی انتخاب های زیادی دارید در هر نمایشگاه یا فروشگاه آنلاین فرش شما فرش با شانه و تراکم های مختلف مشاهده خواهید کرد. پس توصیه میکنیم قبل از خرید فرشتان اطلاعاتی نیز درمورد شانه و تراکم آن کسب نمایید.

تشخیص شانه و تراکم فرش

شانه : شانه فرش پارامتری برای تعداد نخ های خاب در یک متر عرض فرش می باشد. شانه فرش از طریق نوع و تعداد دندانه های شانه ماشین بافندگی مشخص میشود که اکثر ماشین های موجود در بازار فرش دارای تراکم عرضی ۷۰۰، ۱۰۰۰، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰۰ می باشند.

تراکم : به تعداد نخ های پود در یک متر طول فرش گفته می شود. هر چه تراکم پودی فرش بیشتر باشد مشکل جمع شدن، تا خوردن و چروک شدن فرش وجود نخواهدداشت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

انتخاب فرش ماشینی مناسب برای دکوراسیون

با توجه به رشد صنعت نساجی و گسترش شرکت های تولید فرش ماشینی، امروزه شاهد حضور طرح و نقش های زیبا با تراکم و شانه های مختلف در بازار فرش میباشیم که از یک طرف دست شما را در انتخاب فرش باز میگذارد و قدرت انتخاب بیشتری برای مشتریان به ارمغان می آورد و از طرفی این تنوع باعث گمراهی مشتریان عزیز میگردد.

شرکت فرش امیران برای سهولت در انتخاب فرش ماشینی مناسب منزل شما عزیزان نکات زیر را فراهم آورده تا بسیار آسان فرش مورد نیاز منزل خود را تهیه کنید :

یکی از نکات مهم در انتخاب فرش با در نظر گرفتن مکان پهن کردن فرش است. معمولا فرش های ظریف و لطیف برای مکان های کم رفت و آمد مثل سالن های پذیرایی استفاده میگردد. برای مکان های پر تردد از جمله آشپزخانه و اتاق خواب، فرش های مقاوم و با دوام با رنگ های تیره تر میتواند گزینه مناسبی باشند.

از اینرو فرش های ۱۲۰۰ شانه که دارای ظرافت و تراکم بالاست مناسب سالن پذیرایی و فرش های با تراکم پایین مانند فرش ماشینی ۷۰۰ شانه مناسب آشپزخانه و اتاق خواب می باشند.

از دیگر معیارهای مهم در انتخاب بهترین فرش ماشینی توجه به سبک زندگی و دکوراسیون شماست . اگر در خانه کودکی دارید یا از حیوان خانگی نگهداری می کنید از فرشی را که دارای طرح و نقش شلوغ تر است انتخاب کنیدکه کثیفی روی آن کمترجلوه کند و اگر خانواده ای کم جمعیت یا کودک ندارید بهتر است از فرش هایی استفاده کنید که رنگی روشن با طرح و نقش کمتری داشته باشند .

اگر فرشی را برای مکانی در نظر گرفته اید که در معرض گرد و غبار و کثیفی می باشد ، فرش های زمینه تیره مانند : فرش زمینه سرمه ای ، فرش های زمینه آبی کاربنی و آبی نفتی و … کثیفی و گرد و خاک را به طور واضح نمایان می کنند بنابراین بهتر است برای مکات هایی که در معرض گرد و غبار هستند از فرش های زمینه نسبتا روشن مثل طوسی، فیلی و گردویی استفاده کنید زیرا فرش های زمینه روشن نیز جای پا را نشان میدهد که برای این مکان ها توصیه نمیکنیم.

اگر فضای کوچک دارید و دوست دارید فضای خانه بزرگ تر نشان داده شود از فرش هایی با زمینه روشن برای بزرگ جلوه دادن فضاهای کوچک استفاده کنید و برعکس مکان بسیار بزرگ و خلوت دارید از فرش هایی با زمینه تیره برای شلوغ و جذاب جلوه دادن این فضاها استفاده کنید. فرش های زمینه تیره فضایی گرم و صمیمانه به وجود می آورند.

برای ست کردن فرش و مبل یا ست کردن فرش با اثاثیه منزل از یک رنگ استفاده نکنید و همیشه از طیف رنگی مناسب استفاده کنید تا اثاثیه منزل زیباتر و جذاب تر نمایان شوند. یک رنگی فضا ، محیط متزل شما را بی روح و کسل کننده می کند.

اگر در خانه از مبلمان استفاده میکنید انتخاب فرشی که دور تا دور خانه را بپوشاند ، کار اشتباهی است . سعی کنید فرشی را خریداری کنید که مقداری با دیوار ها فاصله داشته باشد که پایه ی مبل بر روی زمین قرار بگیرد تا دکوراسیوت شما را مدرن و زیباتر نشان دهد.

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×