اخبار فرش ماشینی

توسعه هنر فرش هریس جزو برنامه های اقتصاد مقاومتی است

اسماعیل جبارزاده در مراسم بهره برداری از مجتمع آبرسانی شهید حسن باقری افشرد در شهرستان هریس، افزود: با توجه به امکانات و منابع مالی بسیار محدود دولت در اجرای طرح های مختلف عمرانی، اگر روستائیان در طراحی و اجرای کارهای عمرانی، کشاورزی، بهداشتی و به خصوص آبیاری قطره ای با هدف صرفه جوئی در مصرف آب خود به میدان آیند، دولت نیز در کنار آنها با تسهیلات مختلف به آبادانی روستاها کمک می کند.

وی اظهار کرد: بر همین اساس دولت ۸۵ درصد از مجموع هزینه های مربوط به طرح های آبیاری قطره ای و بارانی و تغییر الگوی کشت را با وجود تمام کمبودهای مالی، پرداخت می کند.

جبارزاده با بیان اینکه آب عامل حیاتی و توسعه در تمام حوزه ها است، اجرای طرح های مختلف آبیاری قطره ای و بارانی با تشخیص مهندسان کشاورزی در روستاها را یکی از اولویت های دولت خواند و یادآور شد: در این زمینه باید خود روستائیان نیز پای به عرصه گذاشته و با تجمیع اراضی خود و مشارکت در اجرا، موجب تسریع پیشرفت چنین طرح هایی شوند.

وی ، مهاجرت روستائیان به شهرها به خصوص حاشیه شهرهای بزرگ مثل تبریز را نگران کننده خواند و با بیان اینکه این عده در شرایط سخت و دشوار زندگی می کنند، گفت: برای ممانعت از چنین مهاجرت هایی باید درآمد روستائیان افزایش یابد و جوانان تحصیل کرده روستایی عامل توسعه روستاهای خود باشند.

استاندار آذربایجان شرقی، اهالی و فرزندان روستای افشرد را افتخار منطقه، استان و کشور عنوان و اظهار کرد: نمونه بارز این بزرگی تعلق سردارشهید حسن باقری افشردی به این روستا است.

جبارزاده، حفظ فرهنگ شهید و شهادت را وظیفه دولت دانست و ادامه داد: بر همین اساس عنوان این پروژه مهم آبرسانی به نام این شهید والا مقام است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی از امضای توافق نامه همکاری بین استانداری و بسیج سازندگی برای اجرای طرح های مختلف عمرانی در روستاهای استان خبر داد و گفت: در این راستا قرار است در سال جاری تعداد ۱۰ طرح کشاورزی در حوزه صنایع تبدیلی در هر شهرستان به مورد اجرا گذاشته شود.

جبارزاده، اعتبارات شهرستان هریس در این بخش را ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

وی، درباره فرش هریس و برند بودن آن در صنایع دستی جهان، گفت: فرش هریس هنر است و شهرت جهانی دارد و در کل دنیا شناخته شده است که یکی از ظرفیت های بسیار مهم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان می باشد.

جبارزاده ادامه داد: توسعه هنر فرش هریس جزو برنامه های اقتصاد مقاومتی است و امیدواریم با رونق این صنعت شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستاهای هریس باشیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×