اخبار فرش ماشینی

توسعه خوشه های صنعت فرش، گامی موثر برای رفع مشکلات پیش روی آن است

 

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان گفت: با توسعه خوشه های صنعتی فرش در کشور و به ویژه این استان می توان شاهد حل مشکلات و رفع تنگناهای این صنعت بومی و اصیل بود.

به گزارش ایرنا، ناصر صیدی در شورای راهبری خوشه فرش دستباف زنجان، با اشاره به پتانسیل موجود در حوزه فرش دستباف و قدمت این هنر در زنجان افزود: ۶۳ هزار نفر در این استان هر روز پشت دار قالی می نشینند ولی متاسفانه این هنرمندان چیره دست گمنام مانده اند.

وی به بحث بیمه تامین اجتماعی فرشبافان اشاره کرد و یادآورشد: بر اساس اعلام آمار از سوی مسوولان مربوطه، فقط ۱۷ هزار نفر از این افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

صیدی فرش دستباف را هنر بی نظیر ایرانی خواند و اظهارکرد: صنعت فرش در زنجان شاید مظلوم ترین صنعتی باشد که با بی مهری مواجه است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان گفت: طبق آمارهای ارایه شده میزان صادرات فرش دستباف کشور در سال گذشته ۳۱۴ میلیون دلار بود که از این میزان سهم این استان به ۱۵ میلیون دلار می رسد.

وی خاطرنشان کرد: امید می رود با توسعه خوشه های صنعتی فرش در کشور و به ویژه استان زنجان بتوان شاهد حل مشکلات و رفع تنگناهای این صنعت بومی و اصیل بود.

مدیرعامل توسعه خوشه فرش دستباف استان زنجان نیز در ادامه جلسه ضمن ارایه گزارش عملکرد چهار ماهه، برنامه های پیشنهادی خود را برای عمل در سال اول اعلام کردند که با تغییرات لازم به تصویب رسید.

فیروزه حاج علی اکبری خواستار حمایت دست اندرکاران خوشه و مسوولان مربوطه مبنی بر حمایت و مشارکت خود از برنامه های خوشه فرش شد.

سند برنامه عمل پس از تایید شورای راهبری برای تصویب نهایی به معاونت صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ارسال و پس از تایید عملیاتی خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×