اخبار نساجی

توافقات جدید ایران و ارمنستان در حوزه آب و برق / شبکه برق ایران به روسیه متصل می‌شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

توافقات جدید ایران و ارمنستان در حوزه آب و برق / شبکه برق ایران به روسیه متصل می‌شود

وزیر نیرو در حاشیه نشست خود با وزیر انرژی ارمنستان با تاکید بر تلاش ایران برای گسترش روابط دو کشور گفت: با ارمنستان همکاری‌های گسترده‌ای در بخش انرژی داریم؛ کشور ما صادرات گاز به ارمنستان و متقابلا واردات برق از آن کشور دارد.

به گزارش خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمید چیت‌چیان با تاکید بر این‌که در نشست امروز در مورد پروژه‌های جدیدی برای احداث نیروگاه‌های برق آبی مشترک در رودخانه ارس و افزایش ظرفیت خطوط انتقال برق صحبت شد، گفت: در این جلسه تصمیمات لازم برای تصریح انجام پروژه‌های مذکور اتخاذ شد.

وی در مورد روند احداث سد بر روی رودخانه ارس گفت: کارهای طراحی انجام شده و اقدامات مرتبط با تامین مالی پروژه نیز صورت گرفته است. هم چنین با بانک توسعه صادرات مذاکرات لازم را داشته‌ایم.

وزیر نیرو درباره‌ی خط انتقال پروژه ارس نیز گفت: بخشی از منابع از طریق منابع بانکی تامین می‌شود و حدود یک سوم هزینه‌های اجرای طرح را شرکت ایرانی که متصدی کار است خواهد پرداخت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

چیت‌چیان افزود: ۱۰ درصد از کار پروژه خط انتقال انجام شده و کار احداث سد هم به زودی آغاز می‌شود.

وی در مورد صادرات برق به اروپا و ارتباط با کشور روسیه برای این کار تصریح کرد: با افزایش ظرفیت انتقال برق این امکان وجود دارد که در آینده از طریق ارمنستان و گرجستان و یا جمهوری آذربایجان به شبکه برق روسیه مرتبط شویم و انجام پروژه‌های جاری راه را برای این موضوع باز می‌کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×