اخبار فرش ماشینی

فاز دوم کارخانه نساجی بردسکن به بهره برداری می رسد

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۴۰ درصد از ماشین آلات طرح توسعه کارخانه نساجی بردسکن وارد شده و ۳۰ درصد دیگر نیز در حال حمل به منطقه است که امیدواریم تا پایان امسال شاهد بهره برداری از فاز دوم طرح توسعه کارخانه باشیم.

راضیه علیرضایی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی که  اوایل اردیبهشت در سفر به بردسکن از دو پروژه بزرگ در حوزه نساجی و حوزۀ معدن بازدید کرده بود گفت: طرح توسعه کارخانه نساجی بردسکن نسبت به بازدیدی که در دوره قبل داشتم پیشرفت فیزیکی خوبی داشت و عقب ماندگی های قبلی را جبران کرده است.

وی با بیان اینکه نخ تولیدی کارخانه نساجی مدرس بردسکن مواد تولیدی واحدهای تولیدی به شمار می رود، گفت: این کارخانه جزو کارخانه هایی است که در راستای استفاده از پنبه حرکت های خوبی را انجام داده و با توجه به قرار گرفتن بردسکن در یک مسیر ترانزیتی می طلبد دراین حوزه بیشتر توجه شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال شاهد بهره برداری از فاز دوم طرح توسعه کارخانه نساجی مدرس بردسکن باشیم که با بهره برداری از آن زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تصریح کرد: ۴۰ درصد از ماشین آلات این طرح وارد شده و ۳۰ درصد دیگر نیز در حال حمل به منطقه است که در این راستا ۱۴ میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی و ارزی شده و به همین میزان نیز سرمایه گذاری داخلی انجام شده است.

علیرضایی در ادامۀ گفتگو به حوزه معادن بردسکن اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بردسکن در حوزه معادن دارای تنوع  ماده معدنی فلز و غیر فلزی است که قابل سرمایه گذاری می باشد.

وی با اشاره به اینکه پروژه معدن مس کومه پارس یکسری اکتشافات تکمیلی را انجام داده و فضای کاری جدیدی در معدن ایجاد شده است، گفت: خوشبختانه طرح توسعه معدن از یک پیشرفت ۸۰ درصدی برخوردار و اکثر ماشین آلات در این خط تولید ساخت داخل است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه برای تامین تسهیلات مقرر شد از طریق بانک صنعت و معدن تسهیلات مورد نیاز برای اجرای خط تولیدی این پروژه  پرداخت شود،  یکی از مشکلات معدن مس بردسکن را تأمین برق عنوان کرد و از مسئولان شهرستان خواست در بحث اجرای خط انتقال برق به این معدن کمک کنند ضمن اینکه سازمان نیز در این رابطه کمک خواهد کرد.

وی با اعلام حمایت همه جانبه سازمان، کشاورزی خیز بودن بردسکن را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به قرار گرفتن بردسکن در یک محور ترانزیتی و  وجود ظرفیت های بسیار خوب در حوزه معادن، کارخانه نساجی و کشاورزی می طلبد مسئولان در جذب سرمایه گذاران به این منطقه همت بیشتری داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در رابطه با مهمترین اولویت های این سازمان در سال ۹۵، گفت: اتمام پروژه های نیمه تمام بالای ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان امسال و  تامین اعتبار در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی فعال از مهمترین اولویت های این سازمان در سال جاری است.

وی اذعان کرد: با توجه به نامگذاری سال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به دنبال ایجاد مشاغل کوچک تا بزرگ در استان هستیم و در این راستا حمایت های لازم را از صاحبان سرمایه خواهیم داشت.

علیرضایی در پایان به صنعت فرش در بردسکن اشاره کرد و افزود: خوشبختانه بردسکن در صنعت فرش می تواند دارای حرف در استان باشد که از سال قبل پروژه ای را در شهرستان اجرا کرده ایم که امید است در سال جاری آن را عملیاتی کنیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×