اخبار نساجی

دولت از پنبه‎کاران حمایت کند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 دولت از پنبه‎کاران حمایت کند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: دولت می‎بایست با حمایت مالی کشاورز و اعمال سیاست خرید تضمینی فرد پنبه‎کار را به کشت این محصول راغب کند.

محمدتقی توکلی افزود: زمانی در استان‎های شمالی کشور چون گلستان سطح زیادی از اراضی به کشت پنبه اختصاص داده شده بود و در این راستا برای توسعه صنعت نساجی کارخانه پنبه‎پاک‎کنی نیز احداث شد، اما به خاطر وضع بد اقتصاد بازار و کاربری زیادی که این کشت دارد میزان تولید آن پایین آمد.

وی اضافه کرد: هم اکنون این محصول تنها در شرق مازندران و گلستان کشت می‎شود و تولید آن صرفه اقتصادی برای کشاورز ندارد، لذا به ناچار باید از کشورهای دیگر نیاز خود را وارد کنیم.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس ادامه داد: با توجه به هزینه‎های اعمالی که بر آن اضافه شده این مقدار تنها در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته و می‎توان با حمایت بیش‎تر به تولید ادامه داد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عضو کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: دولت می‎بایست با حمایت مالی کشاورز و اعمال سیاست خرید تضمینی این محصول فرد پنبه‎کار را به کشت این محصول راغب کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×