اخبار فرش ماشینی

تولید سالانه ۴۰۰ هزار متر مربع فرش در چهارمحال و بختیاری

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رییس اداره فرش اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از افزایش ۴ درصدی تولید فرش در استان خبر داد.

شیخی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه چهارمحال و بختیاری- اظهار کرد: در ۵ ماه گذشته افزون بر۸۶ هزار و ۶۶۵ متر مربع انواع فرش‌های دستباف بختیاری، گبه و نایینی در این استان تولید شده است.

وی با اشاره به صادرات فرش‌های استان به خارج از کشور، تصریح کرد: فرش‌های تولید شده به کشورهای اروپایی، آسیانه میانه، آمریکای جنوبی، چین، آلمان و کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر شده است.

شیخی با بیان اینکه ۵۲ هزار بافنده، این تعداد فرش دستبافت را تولید کرده‌اند، گفت: درآمد حاصل از فروش فرش‌های دستبافت استان ۶۹ میلیارد و۳۲۰ میلیون ریال بوده است.

وی با بیان اینکه بافت هرمترمربع فرش دستبافت بطور متوسط ۶۰ روز طول می کشد، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۰۰ هزارمتر مربع فرش دستباف روستایی و گبه در این استان بافته شده و ۸۰ درصد آن در بازارهای خارج از کشور به فروش رسیده است.

یادآور می شود، گبه، یلمه، فرش بختیاری و نایینی چهار سبک تولید فرش این استان هستند و هر بافنده سالانه بطور متوسط ۴ متر فرش می‌بافد، همچنین سالانه در کشور ۵ میلیون متر مربع فرش دستباف تولید می‌شود که ۴۰۰ هزار متر مربع آن در چهارمحال و بختیاری می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×