اخبار نساجی

هدف بانک مرکزی در مرحله‌ی نخست کنترل نوسانات نرخ ارز در بازار

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

هدف بانک مرکزی در مرحله‌ی نخست کنترل نوسانات نرخ ارز در بازار

سخنگوی مرکز مبادلات ارز تاکید کرد: هدف بانک مرکزی در مرحله‌ی نخست کنترل نوسانات نرخ ارز در بازار است.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی دارندگان و متقاضیان ارز ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بانک و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره زمان کاهش قیمت ارز در بازار گفت: روند حجم مبادلات ارز حاکی از یک نمودار صعودی در بازار است که این بازار قبلا وجود نداشت به این معنی که ما قبلا چنین عرضه‌ای نداشتیم.

وی ادامه داد: اگر به اوضاعی که قبل از شروع این طرح وجود داشت دقت کنیم و میزان تغییرات قیمت را بسنجیم ، مشاهده می‌کنیم که با ورود سایر ارز صادر‌کنندگان غیرنفتی و هم‌چنین صندوق توسعه ملی به این بازار مطمئنا شاهد افزایش حجم مبادلات و عمق‌بخشی به این بازار خواهیم بود و این موضوع در نهایت تاثیرات مثبت خود را خواهد داشت.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی دارندگان و متقاضیان ارز گفت: وقتی در اقتصادی سهم عمده‌ای از بازار ارز را بازار بین‌بانکی تامین می‌کند و بازار آزادی که وجود دارد با سهم کمتری فعالیت می‌کند بنابراین پیش‌بینی ما این است که تاثیر این بازار در قیمت کمتر خواهد بود چون سهم کمتری را دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی گفت: با توجه به مکانیزم قیمت که خود این مکانیزم به وارد‌کنندگان، صادر‌کنندگان و تولید‌کنندگان سیگنال می‌دهد که بتوانند براساس قیمت تعادلی تصمیمات استراتژیک خود را بگیرند، همه اینها در نهایت ما را به این نقطه رهنمون می‌کند که در آینده شاهد ثبات در بازار ارز خواهیم بود.

وی افزود: طبیعی است بعد از ایجاد ثبات طبیعتا با کنترل شوک‌های خارجی اقتصاد می‌توانیم شاهد روند نزولی نرخ ارز در بازار باشیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×