اخبار فرش ماشینی

نقش باغ ایرانی به‌ روی فرش

 

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران از برگزاری کارگاه آموزشی “باغ ایرانی بر فرش ایرانی” خبر داد و گفت: باغ ایرانی به عنوان یک ساختار کامل، بیانگر رابطه تنگاتنگ میان بستر فرهنگی و طبیعی است و نشانه‌ای از سازگار نمودن نیازهای انسان و طبیعت است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، رجبعلی خسروآبادی ‘گفت: در این کارگاه آموزشی بخشی از همت والای طراح و هنرمند فرش ایرانی در تصویر کردن و تجسم بخشیدن به مفاهیم والای معنوی و بهشتی در حد ادراک و استعداد انسان زمینی تشریح خواهد شد.

او افزود: در ایران دوره اسلامی این گرایش وجود داشته است تا باغ‌هایی احداث شود تا با تعابیری که از بهشت آخرت مطرح می‌شده، برابری کند به همین دلیل شاهد شکل‌گیری تعداد زیادی باغ ایرانی به ویژه در دوره صفویه در ایران هستیم.

خسروآبادی با اظهار اینکه باغ ایرانی تمثیلی از بهشت است که بر فرش باغ ایرانی نقش بسته است، بیان کرد: توصیفات قرآن از بهشت الهام بخش بسیاری از معماران در ساخت باغ ایرانی بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران همچنین از پیشنهاد طرح اجرای معماری باغ ایرانی در تعدادی از بوستانهای پایتخت به شهرداری تهران خبر داد و گفت: بخشی از هویت ایرانی – اسلامی می‌تواند با اجرای این طرح به نمایش گردشگران داخلی و خارجی گذاشته شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

خسروآبادی برسی ابعاد تاریخی باغ ایرانی ، بررسی کالبدی باغ ایرانی و بررسی المانهای باغ ایرانی بر فرش ایرانی را محورهای اصلی این همایش برشمرد.

این کارگاه آموزشی در روز یکشنبه ۲۷مهرماه از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در سالن همایش‌های موزه فرش برگزار می‌شود و به شرکت‌کنندگان در این کارگاه آموزشی از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران گواهی حضور داده می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این همایش می‌توانند نام و نام خانوادگی خود را به شماره ۵۰۰۰۲۰۳۰۰۰۱۰۰ ارسال کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×