اخبار نساجی

نظارت های سازمان بورس بیشتر می شود

 

نظارت های سازمان بورس بیشتر می شود

تهران- افزایش تقاضا برای دریافت مجوز نهادهای مالی و اعمال نظارت بیشتر بر آنها موجب شد تا اداره مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان به دو اداره امور نهادهای مالی و بازرسی بر نهادهای مالی تقسیم شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)،’مهرداد فرح آبادی’، رییس اداره بازرسی بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: نهادهای مالی بر اساس قانون بازار اوراق بهادار مصوب سال ۸۴ مجلس شورای اسلامی، برای نخستین بار به بازار سرمایه و پس از آن در قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید و ضوابط شورای عالی بورس اوراق بهادار نیز معرفی شد.

فرح آبادی افزود: نهادهای مالی دیگری نیز به بازار معرفی شدند و به طور کلی در درجه اول، افزایش تعداد کمی و کیفی تعداد نهادهای مالی تحت نظارت بر بازار سرمایه کشور، سازمان بورس را بر آن داشت تا برای ساماندهی بهتر و نظارت بیشتر، این دو اداره را به بدنه سازمان بورس معرفی کند.

رییس اداره بازرسی بر نهادهای مالی گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ نهاد مالی فعال در بازار سرمایه کشور داریم و روزانه شاهد افزایش تقاضا برای دریافت مجوز نهادهای مالی از سوی علاقمندان هستیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با اشاره به تصویب دستورالعمل های مختلف به منظور نظارت هر چه بیشتر بر نهادهای مالی خاطر نشان کرد: در سال جاری قوانین و مقررات مختلفی در این خصوص به تصویب هیات وزیران و هیات مدیره سازمان رسید.

به گفته ی وی ، از جمله آیین نامه اجرایی ماده ۱۴ قانون توسعه، دستورالعمل کفایت سرمایه نهادهای مالی، دستورالعمل ثبت گزارش دهی نهادهای مالی، دستورالعمل شناسایی نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه کشور و دستورالعمل های مبارزه با پولشویی، که بسترهای مناسبی را برای اعمال نظارت بیشتر بر نهادهای مالی فراهم کردند.

وی تمامی نهادهای مالی موجود را مشمول نظارت این اداره قلمداد کرد و اظهار داشت: به طور کلی تمامی نهادهای مالی که از سازمان مجوز می گیرند و نزد سازمان ثبت می شوند و همین طور نهادهای مالی که بر اساس ضوابط فعلی تحت عنوان شرکت های مشاور سرمایه گذاری، سرمایه گذاری هلدینگ یا هر عنوان دیگری در حال فعالیت هستند و از سازمان بورس مجوز دریافت نکردند مشمول این نظارت خواهند شد و باید هر چه سریعتر مدارک و اطلاعات خود را به منظور ثبت در سازمان بورس ارائه دهند.

فرح آبادی در خصوص مهم ترین وظایف اداره مزبور تصریح کرد: به طور کلی در این مرحله بیشتر به دنبال بسترسازی مناسب برای اعمال نظارت بیشتر در سال آینده و در حوزه شرکت های سرمایه گذاری هلدینگ خواهیم بود و در همین راستا در حال تدوین مدل جامع نظارتی بر شرکت های سرمایه گذاری هلدینگ هستیم.

رییس اداره بازرسی بر نهادهای مالی در پایان در خصوص برنامه آتی این اداره گفت: در حال حاضر مشغول تهیه دستورالعمل انضباطی نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه هستیم و پس از آن قصد داریم تا در خصوص افزایش و ارتقاء حوزه آی تی در بحث نظارتی و به خصوص بهره برداری از سیستم نظارت مکانیزه صندوق های سرمایه گذاری استفاده کنیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×