اخبار نساجی

کاهش شاخص اعتماد اقتصادی منطقه یورو در ماه گذشته

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

شاخص اعتماد اقتصادی منطقه یورو در ماه مارس به طور غیرمنتظره ای کاهش یافت که نشان می دهد اقتصاد این منطقه برای احیا در سه ماهه نخست سال جاری با دشواری روبرو است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، کمیسیون اروپا اعلام کرد شاخص رضایت مدیر و مصرف کننده در منطقه یورو از ۹۴.۵ اصلاح شده برای ماه فوریه به ۹۴.۴ واحد در ماه مارس کاهش یافت. اقتصاددان های مورد نظرسنجی بلومبرگ پیش بینی کرده بودند این شاخص به ۹۴.۵ واحد رشد کند.

بر اساس آخرین پیش بینی کمیسیون اروپا، تولید ناخالص داخلی آلمان در سال جاری ممکن است ۰.۶ درصد افزایش یابد در حالیکه تولید ناخالص داخلی ایتالیا، اسپانیا، هلند، بلژیک و یونان در حال کوچک شدن است. همچنین اقتصاد منطقه یورو ممکن است ۰.۳ درصد در سال ۲۰۱۲ کوچک شود.

کاهش هزینه ها از سوی دولت های این منطقه که با هدف کاستن از کسری بودجه صورت می گیرد و افزایش هزینه های انرژی، به قدرت خرید شرکت ها و مصرف کنندگان لطمه زده و اقتصاد نشانه های اندکی از احیا را نسبت به رشد منفی ۰.۳ درصد در سه ماهه چهارم سال گذشته نشان می دهد. بازده خدمات و تولید در ماه مارس بیش از آنچه اقتصاددان ها پیش بینی کرده بودند، کاهش یافت. نرخ بیکاری این منطقه در ماه ژانویه به ۱۰.۷ درصد رسید که بالاترین نرخ در بیش از یک دهه گذشته بوده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×