اخبار نساجی

استانداردهای نساجی با مشارکت صنعت در البرز به روز رسانی می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

کرج – ایرنا – رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز از به روز رسانی استاندارد های نساجی در بستر تولید با همکاری مشترک بخش های صنعت و آموزش فنی و حرفه ای استان برای نخستین بار در کشور خبر داد.

یدالله مالمیر روز دوشنبه در نشست مشترک با مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز گفت: خبرگان و کارشناسان مجرب انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی ، پوشاک و چرم البرز برای همراهی و یاری رسانی به اداره کل فنی و حرفه ای البرز در بستر به روز رسانی استانداردها و تهیه و تدوین استاندارد های جدید آمادگی کامل دارند.

وی افزود: برای کسب نتایج مطلوب از اجرای این طرح مشترک، انجمن نساجی استان کارگروه هایی متشکل از افراد متخصص و خبره ساماندهی می کند تا اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان را در مسیر استاندارد سازی در زمینه های مرتبط با این صنایع یاری دهند.

وی به روز رسانی و نیز تدوین استاندارد های جدید درحوزه های مرتبط با نساجی را گامی مهم در بهره وری و پویایی این صنایع عنوان کرد.

مالمیر گفت: با توجه به نقش محوری مهارت آموزی در صنایع نساجی ، به روز رسانی و تدوین استاندارد های جدید آموزشی بستر مناسبی را برای تامین نیروی ماهر و متخصص مورد نیاز صنایع و دستیابی به تعریف مشخص از مشاغل مرتبط فراهم می آورد.

وی تصریح کرد: با تعریف مشخص و برداشت یکسان از فعالیت ها در پوشش استاندارد ها ، بستر برای یاری رسانی به فعالان عرصه نساجی به ویژه در بحث تامین و جذب نیروهای کارآمد در رشته های مرتبط فراهم خواهدشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز گفت: در مسیر استاندارد سازی از نظرات و پیشنهاد های کارشناسان مجرب و متخصص حوزه های ششگانه نساجی و پوشاک استان بهره مند خواهیم شد.

وی تاکید کرد: تشکیل کارگروه های مختلف در زمینه نساجی، پوشاک و چرم و برنامه ریزی برای ساماندهی آن با هدف بررسی و ثبت استاندارد های مورد نظر در این صنعت لازم و ضروری است.

رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز از سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عنوان تنها سازمان کشور نام برد که مجوز گواهینامه های مهارتی تحت نظارت سازمان جهانی کار را صادر می کند و گواهینامه های صادره توسط این سازمان از اعتبار جهانی برخوردار است.

پویایی صنعت توجه خاص به آموزش های مهارتی را طلب می کند

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز در این نشست تنها راه موفقیت صنعت در دنیا را مستلزم توجه خاص به آموزش های مهارتی بر اساس نیاز واحد های تولیدی عنوان کرد و موفقیت هر کشوری در صحنه صنعت را حاصل بهره گیری از آموزش های فنی و حرفه ای دانست.

بهزاد غفاری گفت: این اداره کل با کمک بخش صنعت تدوین یک سری از استانداردها در صنایع شیمی و نساجی را در دستور کار قرار داده است.

وی اظهار داشت: با بهره گیری از استانداردهای جدید در حوزه نساجی برای هر شغل یک تعریف صحیح صورت می گیرد و متوجه می شویم به عنوان مثال یک تکنسین و یا کارگر نساجی باید از چه استاندارد ها و مهارت هایی برخوردار باشد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز با اشاره به مراکز آموزش جوار کارگاهی گفت: این مراکز در کنار واحد های تولیدی نقش مهمی را در توانمند سازی نیروی کار برعهده دارند.

وی در بخش دیگر از اظهاراتش خطاب به افراد مجرب و متخصص این مراکز آموزش مهارتی گفت: این افراد که در بخش صنعت از تجربیات گرانبها برخوردار هستند ، در صورت تمایل می توانند از طرف سازمان آموزش فنی و حرفه ای کد مربی گری دریافت نمایند و با تدریس، حاصل تجربیات خویش را به دیگران انتقال دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز با اشاره به این مهم که دریافت کد مربیگری نیازمند طی یک پروسه زمان بر و طولانی است افزود: صنعت از این موضوع مستثنی شده است و صنعتگران بر این باورند که یک تکنسین که در سن ۲۰ سالگی مشغول کار عملی است، از نظر دانش عملی شاید از یک تحصیل کرده خیلی بالاتر باشد .

وی یکی دیگر از مزایای مراکز آموزش جوار کارگاهی را معافیت مالیاتی در صنایع دارای مجوز جوار کارگاهی عنوان کرد و گفت: درصورتی که هزینه های این صنایع اعم از استخدام استاد، خرید تجهیزات و غیره مورد تایید سازمان آموزش فنی و حرفه ای قرار گیرد ، از مزایای کاهش ۹ درصدی ارزش افزوده برخوردار خوهند شد.

استان البرز حدود ۲۰۰ واحد صنعتی در حوزه نساجی، پوشاک و چرم را در خود جای داده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×