اخبار نساجی

با وجود فشارهای آمریکا روابط اقتصادی میان هند و ایران افزایش می یابد

خبرگزاری رسمی هند تاکید کرد:
با وجود فشارهای آمریکا روابط اقتصادی میان هند و ایران افزایش می یابد

با وجود فشارهای آمریکا روابط اقتصادی میان هند و ایران افزایش می یابد دهلی نو – خبرگزاری رسمی هند نوشت: با وجود فشارهای آمریکا برای کاهش تجارت با ایران، دهلی نو امروز سه شنبه بطور جدی اعلام کرد که ترجیح می دهد در صورت امکان روابط تجاری خود با تهران را از طریق معاهده تجاری ترجیحی دو جانبه افزایش می دهد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری پی. تی. آی هند در این رابطه افزود: در حالیکه هند تمایل خود به افزایش روابط اقتصادی خود با ایران را ابراز کرده است، یحیی آل اسحاق، سرپرست هیات بلند پایه تجاری ایران که هم اکنون در هند بسر می برد گفت: دو کشور باید بدون توجه به اینکه دیگران دوست دارند یا نه، با یکدیگر همکاری کنند.

به نوشته این خبرگزاری هند، رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران تاکید کرد: در واقع، چه دیگران دوست داشته باشند و چه نداشته باشند، اقتصاد هند و ایران باید با یکدیگر همکاری کنند و هر کشور باید به منافع ملی خود فکر کند.

پی تی آی در ادامه نوشت : ‘آرویند مهتا’ مدیر کل وزارت تجارت و صنعت هند نیز در جلسه با هیات تجاری ایران اظهار داشته است که دولت هند تحقیقی برای برنامه ریزی اولویت های تجارت با ایران را آغاز کرده است.

این خبرگزاری ادامه داد : تجارت دو جانبه میان هند و ایران در سال ۱۱-۲۰۱۰ میلادی ۱۴ میلیارد دلار بود که بخش عمده آن را صادرات نفت خام ایران به هند شامل می شد.

این دیدارها با حضور ۵۶ عضو هیات تجاری ایران همزمان با سفر هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه امریکا به هند انجام می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این رسانه هندی اضافه کرد : اس. ام. کریشنا، وزیر امور خارجه هند در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای آمریکایی خود گفت که ایران یکی از مقاصد مهم تجارت خارجی هند است.

راهول کولار قائم مقام وزارت بازرگانی هند نیز روز گذشته در دیدار با هیات تجاری ایران اطمینان داد، برخی از مشکلات موجود تجار و مساله تاسیس شعبه بانکی از ایران در هند حل خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×