اخبار نساجی

با این سرویس خط تلفن تان را تبدیل به دوخط تلفن کنید؟!

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

با مراجعه به سایت مخابرات استان تهران می‌توانید ببینید که پیش‌شماره شما در لیست پیش‌شماره‌هایی که اکنون این امکان را دارند، قرار دارد یا نه.

به گزارش سرویس علمی فناوری جام نیوز (July 17)، فعال‌سازی سرویس انتظار مکالمه (Call Waiting) برای تمامی خطوط تلفن ثابت تهران و البرز، امکانی است که به تازگی شرکت مخابرات در اختیار شهروندان قرار داده است.

سرویس انتظار مکالمه (به اصطلاح سرویس پشت خطی) تلفن ثابت برای بسیاری از مشترکان استان تهران و البرز فعال شده است و برای بقیه مشترکان هم به مرور فعال می‌شود.

به این ترتیب این امکان برای مشترک تلفن ثابت فراهم شده که در حین پاسخگویی به نفر اول، با شنیدن بوق‌های پی‌در‌پی متوجه تماس و پشت خط بودن نفر دوم شود.

به نوشته همشهری آنلاین، با مراجعه به سایت مخابرات استان تهران می‌توانید ببینید که پیش‌شماره شما در لیست پیش‌شماره‌هایی که اکنون این امکان را دارند، قرار دارد یا نه.

« ما به مرور برای تمام مشترکان این سرویس را فراهم می‌کنیم. اما همه مشترکان می‌توانند با تنظیم دستی خودشان این سیستم را روی خط تلفنشان اعمال کنند و منتظر مخابرات نمانند.»

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مهندس محمدرضا شهباز، مدیرکل پشتیبانی فنی شرکت مخابرات استان تهران، در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان این مطلب ادامه می‌دهد: با راه اندازی سرویس انتظار مکالمه مشترکان دیگر پشت خط مشغول نخواهند ماند و این سرویس مانند این است که هر مشترکی دو خط تلفن دارد.

برای فعال‌سازی این سرویس بر روی خط تلفن‌تان کافی است این دستور را وارد کنید: #۴۳*

برای استفاده از این سرویس و برای جواب دادن به مشترک پشت خطی‌، در تلفن ثابت معمولی از قلاب گوشی و عدد ۲ و در تلفن بی‌سیم از FLASH و عدد ۲ استفاده کنید.

به گفته مهندس شهباز، استفاده از این سرویس که پیش از این جزء سرویس‌های ویژه و ارزش افزوده تلفن ثابت محسوب می‌شده، رایگان است و هزینه‌ای برای مشترکان ندارد.

اگر نخواستید غیر‌فعالش کنید

این سرویس از خرداد امسال به صورت پایلوت در چند مرکز مخابراتی برای تمام مشترکان ارائه شده است. مهندس شهباز در این زمینه به همشهری آنلاین می‌گوید: بعد از اینکه ما این سرویس را ارئه دادیم، مراجعاتی داشتیم از مشترکانی که به دلایل مختلف تمایلی به استفاده از این سرویس نداشتند. بنابراین حالا این امکان را در اختیار مشترکان قرار داده‌ایم که خودشان سرویس را مدیریت کنند و در صورتی‌که تمایلی به استفاده از آن نداشتند با استفاده از دستور #۴۳# این سرویس را غیر‌فعال کنند.

استفاده از اینترنت دایل‌آپ، شاید موجه‌ترین دلیل استفاده نکردن از سرویس انتظار مکالمه باشد؛ چراکه این سرویس به خط شما اجازه نمی‌دهد تا از اینترنت دایل‌آپ استفاده کنید. برای حل این مشکل می‌توانید در مدت زمان استفاده از اینترنت سرویس انتظار مکالمه را غیرفعال و پس از آن مجددا آن را فعال کنید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×