اخبار نساجی

جذب ۷۰۰میلیارد تومان نقدینگی در بازار ابزار نوین فرابورس

 

جذب 700میلیارد تومان نقدینگی در بازار ابزار نوین فرابورس

تهران- مدیرعامل فرابورس ایران اعلام کرد: نرخ سود بازار ۷۰۰ میلیاردتومانی اوراق مشارکت همزمان با افزایش نرخ سود بانکی ، از ۱۷درصد به ۲۰درصد افزایش یافت.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی فرابورس ایران،’مصطفی امید قائمی‘ افزود: با اعلام بسته سیاستی – نظارتی و با توجه به افزایش نرخ اوراق مشارکت از سوی بانک مرکزی، تمهیداتی هم برای افزایش نرخ سود اوراق مشارکت با درآمد ثابت با پیگیری فرابورس و همکاری ضامنین، ناشران و بانیان اوراق و سازمان بورس و اوراق بهادار فراهم شد.

وی افزود: تاکنون نرخ سود ۵۰۰ میلیارد تومان از این اوراق ، از ۱۷به ۲۰درصد افزایش یافت و امیدواریم تا ۷فروردین ۹۱ ، افزایش نرخ سود سایراوراق محقق شود.

وی اظهار داشت: اوراق مشارکت فرابورس در مدت کوتاهی توانست اعتماد سرمایه گذاران را فراهم کند وکمک شایانی به مدیریت دارایی شرکت ها و سرمایه گذران کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

امید قائمی درباره گواهی سپرده خاص سعدی تصریح کرد:با عنایت به اینکه بازار گردان گواهی سپرده سرمایه گذاری خاص طرح سعدی، به تعهدات خود عمل کرده و تمام اوراق متقاضیان فروش را خریداری می کند، امید می رود نرخ سود این اوراق نیز افزایش یابد.

وی در خصوص نحوه محاسبه سود اوراق دردوره ای میان مدت ، اظهار داشت: در بانک وقتی سرمایه گذار اوراق را بازخرید می کند سود کل در مدتی که اوراق را در اختیار داشته با سود ۱۸ درصد محاسبه می شود در حالی که در فرابورس سود اوراق در فواصل ۳ماهه دریافت ، پس گرفته نمی شود و تنها سود آخرین دوره با نرخ ۱۸درصد محاسبه می شود.

به گفته وی در حال حاضر اوراق با درآمد ثابت متنوعی از جمله صکوک، اوراق مشارکت، اوراق گواهی سپرده خاص و عام در بازار ابزار نوین فرابورس معامله می شود که نرخ اجاره بهای اوراق اجاره ماهان(۱)، ماهان(۲) ، اوراق مشارکت بعثت و اوراق مشارکت نارنجستان ،اوراق صکوک بانک سامان به ۲۰درصد افرایش یافت که از ابتدای اسفندماه اعمال می شود.

وی افزود: نرخ سود اوراق مشارکت مسکن مهر، با مساعدت بانک مرکزی ،بانک مسکن و سازمان بورس و اوراق بهادار از ۱۷درصد به ۲۰درصد افزایش یافت .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×